שאלה

דיון מתוך פורום  יחסי הורים ילדים וזוגיות

22/11/2006 | 16:11 | מאת: ניבה

מור שלום, יש לי שני תאומים כבני 3 שנים.המון פעמים אני נתקלת בהורים בגן של בניי שהחלו ללמד את ילדם את הא' ב' ,את הכתיבה שלהם,את האותיות באנגלית.אני חושבת שזה די מוקדם ושצריך לתת גם לזה זמן.העלנו את הנושא בקרב חברותיי ורובן טוענות שצריך לתת להם כמה שיותר עד גיל 3 ואני חושבת שמה נשאיר לכיתה א' ?, הם יהיו משועממים בכיתה ובכלל זה קצת מוקדם ..יש כ"כ הרבה דברים שהם עוד צריכים ללמוד... בכל אופן אני מרגישה קצת מבולבלת ואני בטוחה שאת תעזרי לי ותיתני לי קו למחשבה. מה דעתך בנושא? האם את חושבת שיש מקום ללמד את ילדינו מבעוד מועד דברים כאלה? תודה רבה לך ניבה.

23/11/2006 | 19:05 | מאת: מור וכסמן

ערב טוב, בעיני גיל 3 הוא חד משמעית מוקדם מדי ללמידת א' ב' וכו'. כמו שכתבתי לטובה בעמ' הקודם (אולי כדאי לקרא את השאלה והתשובה ולראות גם למה הלחץ שיש סביב ילד ללמוד בגיל מוקדם,עלול להוביל) רצוי שילד שמגיע לכיתה א' יכיר את המספרים,יזהה אותיות,ידע חשבון מאד בסיסי (ועוד - פחות עד 10),אבל לא יותר מכך (וגם זה לא הכרחי). ולכם יש עוד ש ל ו ש שנים עד כיתה א'. דרך אגב,למידה מוקדמת או הכנה אינטנסיבית של ילד בגיל הגן,לא מנבאת הצלחה בלימודים בגיל מאוחר יותר (דרך אגב,מחקרים מראים שלאינטלגנציה רגשית יש תפקיד מכריע בהצלחה בביה"ס). דבר נוסף,גם אם רוצים להכין ילד לביה"ס כדאי להשקיע בפיתוח מימנויות (כגון הבחנה חזותית,מוטוריקה גסה ועדינה,יכולת הפשטה,זיהוי צלילים...) ולא בלמידה כמו "תוכי" של אות כזו או אחרת. המיומנויות הן מה שחשוב שילד יגיע איתן לביה"ס ולא הדיקלום של האותיות. כשיש לילד מיומנויות גבוהות הוא מסוגל להתאים אותן ולהשתמש בהן לכל אורך הדרך.לעומת זאת בלמידה כמו תוכי אנחנו מלמדים אותו בצורה מאד צרה ומוגבלת. מקווה שקיבלת תשובה מספקת, מור

מנהל פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות