עדכון ושאלות בדרך....
דיון מתוך פורום לקויות למידה
אלמוג שלום לך, אני מקווה שהכל בסדר, מזמן לא כתבתי. ככל שתאריך הלימודים מתקרב ממש ובא, עולות מחד גיסא זכרונות מבי"ס שכבר כתבת לי ואני אכן עובד על מזעור הזכרונות כי בקאדמיה מדובר בסימפוניית צלילים אחרת לרוב יותר מקבלת אך גם בוחנת ומבררת כל מקרה לגופו.... כבר אני בתהליך של תיאום פגישת ייעוץ לפני אבחון עם הסגל הייעוצי במכללתי , אך פתאום אבד לי הנספח של האבחון שבוצע לפני מס' שנים בו בעצם נתנו ההתאמות באנגלית. אך עם הזמן עולות השאלות האם אכן הקושי באנגלית שמחד גיסא הגעתי להישגים נמוכים במבחן הפסיכומטרי ללא התאמות ולהישגים בינונים (82 בפסיכומטרי בסולם 50-150 שרוב הבחינה נישתי ע"פ מצלול פונטי ולא תוכני, ובגרות 4 י"ל בציון 70). עם התאמות בבגרות, האם אכן מדובר בליקוי למידה בשפה זרה? כי אמרתי לך בעבר הקראת השאלון תרמה להרגשת הביטחון ומעקב אחר הטקסט אך לא תרמה להבנתו!!!! מאידך קריאה של משפטים פשוטים ללא הקראה הם אכן קלים לי, לכן הגעתי למסקנה כי אולי תמיד בכל שנות הלימוד בבי"ס של מערכת החינוך למדתי ברמה אחת מעליי ולא מדובר בליקוי למידה אלא בפער לימודי.. ובגלל זה אינני רואה מקום שהתאמות בלמידה או בבחינה יעזרו אלא למידה בקצב איטי יותר... אך כאן אני מסתכן שהקויש יתגלה מאוחר מדיי ואז לא אוכל להינות מהתאמות שייתכן וןהיו פטתרות את הבעיה. למשל חומר שןל 3 י"ל ומטה אני מרגיש שהוא קל י ואין לי צורך בהקראה אך בטסקטים מורכבים אני מרגיש שאני הולך לאיבוד..... זה היה נכון לתיכון והיום אני מרגיש שאני קורא כעיוור בטקסט ולא אדע לומר בוף הטטקסט עם או בלי הקראה על מה הוא דיבר אלא אם הכרתי מילה אחת מובנת שממנה נפחתי ספקולציה על הטקסט (כך פתרתי את הבחינה הפסיכומטרית). מה עושים? כי דיי ברור לי שאבחון רב תחומי במכון המשרת את האקדמיה, הוא מכון שיעשה הכל תמורת התשלום שאשלם לו להוכיח הי אין צורך בכלל בהתאמות, ואם כן רק במקרים חריפים מאוד, ... ברור לי שלפני כל אבחון יעלו קשיים ושאלות אלו, אך לצערי או לשמחתי הלקויות אינן חמורות כ"כ ועובדה שאני מצליח להתמודד עם חלק מן המטלות ללא עזרה... ושאלה טכנית, כמה זמן מחוייב מאבחן לשמור על מסמכי האבחון? האם כדאי להגיע לפגישה ללא הנספח או לדחותה עד לקבלת הנספח או מציאת העתק ממנו? ומה ידוע לך על מכון משאביים בב"ש? האם הצוות שם הוא צוות מיומן ואדיב או שמטרתו להוכיח כמו בוסדות אחרים במדינה "אין לך כלום"? כי אם היו אומרים שהאבחון יפתור את רוב השאלות ששאלתי, אכן הייתי מבצע אותו בראש שקט, אך החשש הוא שמה שניתן בתיכון לא יינתן והחשש הגדול הוא שיאמרו שאין צורך בסיוע ואהיה בודד במערכה... שוב....
כפיר, בוקר טוב ראשית אני מאוד שמחה לראותך כאן לאחר תקופה ארוכה. בהחלט שאלתי את עצמי כיצד אתה מתמודד לקראת שנת הלימודים הבאה עלינו לטובה. משיחותינו הקודמות אני יודעת כי אתה אדם נבון וכעל יכולות גבוהות במיוחד. עם זאת עלי להעיר כי ברורים לך יותר מדי דברים. נכון, חלק מן ה"ברור" הזה הוא מתוך התגוננות וחוסר רצון להיפגע בשנית, אך חלקו האחר הנו קביעות ידע לכאורה ללא בדיקה מעמיקה או ידע מבוסס, וכאן צריך להיזהר. ראה, מכללה או אוניברסיטה אינה תיכון. הרמה הנדרשת באנגלית גבוהה מאוד ביחס לרמת 3 יחידות בבחינת הבגרות. ההצלחות שלך בבחינות יפות, ועם זאת ברור שבסיוע התאמות והנחיות מתאימות אתה יכול להגיע להרבה יותר. אל תוותר על רעיון האבחון והתאמות ההיבחנות המתאימות לך. קביעתך כי מכוני האבחון המוכרים על ידי האוניברסיטאות יעשו הכל על מנת להוכיח כי אינך זקוק להתאמות היבחנות הנה קביעה לא נכונה בתחלית!!! המודעות לקיומן של לקויות למידה בקרב סטודנטים רבים גברה מאוד בשנים האחרונות. בכל מוסד קיים גוף מיוחד המטפל בלקויי הלמידה ודואג לזכויותיהם. אל תטעה, לא אמרתי שהכל ורוד, שלא יהיו בעיות ומכשולים בדרך, או שלא תפגע עוד בעתיד, אבל אני בהחלט אומרת כי אתה יכול להתמודד. יש לך כוחות מספיקים, אתה אדם מוכשר, וגם הפחדים והכאב מן העבר אינם קרובים לכוחות ההצלחה האישיים שלך. איני מכירה במידה מספקת את מכון משאבים מלבד העובדה כי יש לו שם טוב. אני חוזרת ומבקשת למענך: אל תוותר לא לעצמך ובוודאי לא על עצמך. בברכה והרבה הצלחה אלמוג