רטלין-מינון נכון לילד
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום, אני אמא לילדה בת 12.5 הלומדת בחטיבה בכיתה ח'. היא טופלה בשנה שעברה ברטלין ל-8 שעות למידה. היא לוקחת את הכדור ב-7:30 בבוקר והשפעתו פגה בסביבות 20:00 בערב. תופעת הלוואי הנלווית ללקיחת הכדור היא חוסר תאבון. דווקא תופעה זו אינה מדאיגה אותי. אך יש תופעה נוספת והיא רצינות מאוד גדולה. כאילו הילדה שכחה איך מחייכים עד 20:00 בערב. בלימודים היא השתפרה פלאים. פשוט נפלא. היא קוצרת הצלחות ומאוד מרוצה. אך מפריע לה שחברים שלה מעירים לה שהיא אינה כתמול שלשום. ילדה מבדחת, מלאת שמחת חיים, עירנית. היא יותר מסוגרת. מאוד משימתית. אז המורים מאוד מרוצים אבל הילדה בהתלבטות וכן גם אני. מה דעתכם-אולי יש מינון אחר לכדור או כדור לפחות שעות. ברור שבלי הכדור היא "מתפזרת" לכל עבר בתחום הלימודים. מדובר בילדה נבונה, מאוד מדויקת בתחום היכולת שלה לבטא את רגשותיה. מאוד מודעת לעצמה ולסביבה. מה עלי לעשות? תודה מראש סימון
סימון ערב טוב, יתכן כי לאחר התייעצות עם הרופא המטפל ניתן לחלק את המינון או להקטינו. כך הילדה תצרוך את הכדור על פי הצורך בלבד. במידה ויום הלימודים מסתיים מוקדם אין צורך בהשפעה כה ארוכת טווח של הכדור משום שהעיסוק בלמידה אינו עורך שעות כה רבות. אופציה אחרת היא המרה של הכדור באחד מתחליפיו תוך בדיקת ההשפעות לטוב ולרע. בברכה אלמוג