יש סיבה לאבחן?

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

26/08/2005 | 16:56 | מאת: אמא

אלמוג שלום! יש לי ילדה בת 6 שעולה לכיתה א', היא מאוד איטליגנטית, רגישה, ואמפתית. הבעיה היא שהיא מדברת ללא הפסקה, (אלא אם היא צופה בטלויזיה...) היא לא מקשיבה כשמבקשים ממנה לחכות או להקשיב לדיברי אחרים, אנחנו מגיעים למצבים של חוסר אונים לעיתים קרובות-נאמר לי שזהו סימפטום של בעית קשב וריכוז. בנוסף בחודשים האחרונים הציורים שלה די משורבטים והמורה (אנחנו גרים בחו"ל- בית הספר מתחיל בגיל 3 כך ששלוש שנים הם בעצם במתכונת של גן חובה או "טרום בית ספר") העירה לנו מיספר פעמים על מחסור בפרטים בציורים וכתב יד מאוד מקושקש. יש סיבה לדרוש איבחון? האם לשפה יש השפעה על האיבחון? אמנם שפת האם שלה היא עיברית אבל השפה המדוברת שלה היא ספרדית. מה נוכל לעשות בנתיים?

לקריאה נוספת והעמקה
27/08/2005 | 21:54 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, דיבור יתר הנו אחד המאפינים של בעלי הפרעות קשב או היפר אקטיביות. בנוסף את מתארת כתב לא ברור או חלקי ציור משובשים. אמנם יש לקחת בחשבון כי הילדה צעירה מאוד וכי מדובר ברכישת שפה שנייה מה שעשוי להשפיע משמעותית על התפקוד הלמידתי, אך בכל זאת שווה בדיקה. ואם בדיקה אז כפולה: אבחון קשב וריכוז ואבחון דידקטי לימודי. יש לשקול באיזו שפה לקיים את האבחון , ובכל מקרה עצם השהות במדינה זרה תשפיע על תוצאותיו, לכן יש לבדוק היטב מהם המצבים הטבעיים והנוחים ביותר לילדה. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה