חשד לליקוי למידה
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום, בתי בת 7 מסיימת עכשיו כיתה א', המורה טוענת שאין לה בעיה היא עדיין לא קוראת רצוץ אך היא זקוקה לזמן כך לגבי דברים אחרים היא לא מבינה את החומר מיד אלא רק בסוף התהליך החא מבינה את החומר הנלמד. מההתרשמות שלי אני רואה שקצת קשה לה בהבנת הנקרא, כשהיא צריכה לענות על אלה על סמך קריאת טקסט היא אומרת לי "אני לא מבינה כלום" ואחרי שאני חוזרת איתה על קטע הקריאה היא מבינה. יכול להיות שהיא זקוקה עדיין לזמן לבשלות)אך תחושתי האישית היא שעל מנת לא לפספס בעיה אני מעוניינת שתעבור בדיקה לאיתור ליקוי למידה , אם אין אז כמה טוב. ואם יש לא לבזבז זמן ולעזור לה . רציתי לדעת האם קוו החשיבה שלי נכון (תחושה זו מלווה אותי עוד כשהיא הייתה בגן) שנית במידה ואכן אחליוט שתעבור מבדק כזה, איך מסבירים לילדה מדוע היא עושה מבדק כזה וכל זאת מבלי לפגוע בדימוי העצמי שלה. ושאלה אחרונה ישנם הרבה מכונים לבדיקה במרכז וחלקם לא רציניים האם תוכלי להמליץ על כמה מכונים /מאבחנים אמינים (אני לא מעוניינת לפנות דרך קופת חולים או גוף פורמלי ,אלא פרטי)שהם בעלי גישה טובה לילדים. תודה, נעמי
נעמי ערב טוב, תמיד חשוב להיות עם היד על הדופק, אך חשוב באותה מידה לתת זמן ליכולות הלמידה הטבעית. על מנת ליעץ לך האם לפנות לאבחון עליי לדעת פרטים נוספים על דכי למידתה: כיצד נראה כתב ידה של ביתך? האם היא מכינה שיעוריי בית ברצון? כיצד נראות מחברותיה? מהם השגיה במבחנים בבית הספר? כיצד היא מתקשרת עם המורה והחברים בכיתה? לא תמיד טוב למהר ולבצע אבחון , עם זאת כאשר מחליטים ללכת בדרך זו יושבים ומסבירים כי מטרתו להקל על תהליכיי הלמידה ולשפר את ההרגשה בכיתה ובבית. הסבירי כי ילדים רים הולכים לאבחון וכי תהליך זה אינו מבחן אלא יותר דומה למשחק. ספקי לי פרטים נוספים ואשתדל לייעץ בהתאם. בברכה אלמוג