ההבדל בין שיום לשליפה
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום, רציתי לשאול מה בדיוק ההבדל בין שיום לשליפה? כיצד ייתכן שילד מקבל ציון לא תקין בשיום מהיר אוטומטי, אך ציון תקין ואף גבוה בשטף מילולי (שליפה)? על מה תמונה כזו יכולה להצביע? תודה
לילה טוב וסוף שבוע נעים, שיום הנה היכולת לתת שם, כלומר להתאים פעולה ותפקיד זו לזו. תחום חיים לתופעה, סיטואציה לתקופה, מושג להקשר. שליפה היא היכולת להוציא את המידע ממאגר הידע הקיים. הילד למד, שינן ויודע, אך מתקשה בגלל בעיית זיכרון או ליקוי אחר להגיע למידע המבוקש. מדברייך עולה , כי הזיכרון בתחום המילולי תקין, והילד מצליח לבטא את רעיונותיו וידיעותיו, אך תהליך העיבוד שלך הידע איטי. איני יודעת האם שני המשפטים המוזכרים מעלה מתארים אותם תפקודים ובאותם תחומים, שכן הם הוצאו מההקשר האבחוני השלם... בברכה אלמוג