מבחן מותאם

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

10/09/2012 | 19:32 | מאת: רונית

שלום בני בכיתה י' ואנו נמצאים בעיצומן של ההכנות לפניה לו. ההשמה. בית הספר ביקש מאיתנו להכין את כל המבחנים, עבודות שבני עשה בשנים האחרונות, חתימה על טפסים וכו'. כמו כן, על בני לרשום מכתב בכתב ידו לו. ההשמה, להסביר להם במה הוא מתקשה בלימודיו ומדוע עליו לקבל מבחנים מותאמים מספר בירורים ברשותכם : בית הספר אמנם לא ביקש אך הבנתי שכדאי מאד להוסיף מכתב מההורים לו. ההשמה. אכן כך ? במידה ובאבחון של בני רשום כי יש לשקול פניה לנוירלוג ולא פנינו מאחר ולדעתינו אין צורך, האם ו. השמה יכולה לעשות לנו בעיות מאחר ולא פעלנו כפי שהומלץ באבחון ? שאלה אחרונה - האם עלינו להגיע לו. ההשמה או שהדברים נעשים באמצעות בית הספר ואנו מקבלים את התשובה בכתב?

10/09/2012 | 23:01 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, כל מסמך, אשר יכול לסייע בהבנת הקשיים של בנכם, אם לימודיים, רגשיים או חברתיים, עשוי לסייע בבניית תוכנית עבודה מתאימה עבורו. אי פנייה לבדיקת קשב בניגוד להמלצות האבחון עלולה לפגוע בסיכוייו לטיפול מתאים. על פי רוב ההורים מוזמנים לועדת ההשמה. רצוי שתהיו שם על מנת להשמיע את קולכם. בהצלחה אלמוג

11/09/2012 | 19:24 | מאת: רונית

אלמוג שלום, הבהרות נוספות : בננו נכנס לכיתת אומץ דבר שאנו ובננו מאד שמחים על כך. אין ספק שבגלל בעיות הזיכרון שנמצאו באבחון שנעשה, הימצאותו בכיתה זו עוזרת לו מאד. אנו נמצאים מספר שבועות לאחר תחילת הלימודים וכבר יש שינוי מאד מהותי ברצון של בננו ללמוד, בהצלחות בבחנים שנעשו לו עד כה, בדיבור של בננו לגבי הלימודים. הכיתה הקטנה מאפשרת לו גם ללמוד פחות חומר וגם יחס אישי על כל דבר שאינו מבין ולפתע הכל ניהיה כל כך ברור. מה ש"מפחיד" אותי הוא הנושא של הנוירולוג. פנינו בזמנו לרופא בכיר בעל שם שמאד הפתיע אותי ביחד שלו, ופשוט לא חזרנו לא אליו ולא לאף אחד אחר. בננו אינו היפראקיטיוי וגם מסיבה זו לא חושבים לרגע על טיפול תרופתי. ולכן אני חוששת מאד שתהיה לי בעיה בועדה, במידה ואכן נוזמן אליה. אשמח לשמוע את דעתך. תודה

15/09/2012 | 23:11 | מאת: אור

ראשית היא איננה ועדת השמה. שנית - היא אכן עושה המון בעיות ופעמים רבות ללא קשר לפנייה או אי פנייה לנוירולוג. כפי שאמרה אלמוג ובמקרה זה אני מאוד מסכימה - הטיפול הוא העיקר ואי פנייה לטיפול ולאבחון הולם פוגעת בילד. לא ההתאמות הן העיקר, כי אם הטיפול. התלמידים בעלי הקשיים האמיתיים שבאמת מגיעות להם התאמות לא ישיגו מהן דבר ללא טיפול.

מנהל פורום לקויות למידה