הייתי רוצה להתייעץ.

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

21/05/2012 | 10:01 | מאת: רונית

שלום רב יש לי ילדה בת 8 כרגע מסיימת כיתה ב'. ילדה חיננית ושמחה ללא בעיות חברתיות אולי קצת תמימה אבל זה היופי של הגיל . ועכשיו קצת הרבה על בעיות שלנו. בגיל 6 הייתי איתה אצל קלינאית תקשורת ונאמר לנו שיש לה קושי בשליפת מילים מהזיכרון. עבדנו תקופה דיי ארוכה והיה שיפור במצבה אבל נכון להיום אולי היא צריכה עוד איזה פוש. כאשר היא מנסה לענות אז היא יכולה לחזור על אותה מילה הרבה פעמים ובסוף היא גם מתיאשת ולא אומרת כלום. כאשר היא מתרגשת היא בכלל נשארת ללא מילים. היא ידעת להתבטא יפה מאוד בכתב . הבעיה שלי שבבית הספר לא כל כך מבינים את המצב. ואם היא לא מצליחה לענות אז חושבים שהיא לא יודעת. אגב דיברתי מספר פעמים עם מחנכת ועם עוד מורות ובסוף אני גילית שהתרשמות של מורה למדעים היא על פי עבודה בכיתה. במבחן האחרון באנגלית שמתי לב שבפרק שהיו הוראות בעל פה היא עשתה הכי הרבה טעויות. כמו כן היא קצת אטית וגם אפשרות להתרכז שלה היא פחות טובה מאשר ילדים בגיל שלה. לפי המורה היא דיי גבולית ולכן היא לא ממליצה בינתיים לעבור אבחון. מצד שני אני מרגישה שבית הספר קצת אטום למצב של הילדה. ומורים לא רוצים קצת להתאית את שיטת ההוראה לילד ספיציפי. אני לא מחפשת הקלות מצד אחד ומצד שני אני לא רוצה שילדה תפגע . הציונים שלה טובים . אני עובדת הרבה איתה בבית. אבל מה שאני יודעת ממורה שבמבחן לוקח לה יותר זמן מילדים אחרים ושוב פעם לא שהיא לא יודעת. כי בסוף היא מקבלת ציון בין 90 ל-100. מה שרציתי לשאול האם יש טעם להמתין ולראות מה קורה או שעדיף בכל זאת לעשות אבחון ולתת לבית הספר לפעול לפי ההוראות לאחר האבחון? אם כן, איפה את ממליצה לבצע אבחון? אני גרים בחיפה. סליחה על האורך. ותודה.

28/05/2012 | 08:37 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

בוקר טוב וסליחה על האיחור בתגובה, על פי התרשמותי, חשוב לערוך אבחון כעת על מנת לקבל תמונה מלאה של יכולות הילדה כולל חוזקות וחולשות. אבחון מקצועי יציע דרכי עבודה יעילות ויוכל להיות בסיס טוב לתוכנית עבודה כעת ובעתיד. יתרון נוסף באבחון כעת הוא היכולת לעמוד מול המחנכת היועצת והמנהלת ולדרוש את הזכויות המגיעות לביתך בצורה מסודרת ורשמית. בהצלחה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה