אדישות למצב

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

16/04/2012 | 09:03 | מאת: רונית

אלמוג שלום, בנינו ילד מאד שקט ולצערנו ניתן לאפיין אותו באדישות גדולה, עולה לכיתה י' ושובץ בכיתת אומץ. ערכנו בשנה שעברה אבחון וביה"ס קיבל ההמלצות ונותן את ההקלות שהומלץ עליהן. היו לבננו עליות ומורדות בציוניו אך ניתן לראות כי תמיד הוא נמצא בין הטיפות. נושא האדישות מאד מפריע לנו. מלבד החברים והמחשבים לא מעניין אותו דבר. אנו נמצאים במצב זה לא מעט זמן, עבדנו קשה מאד כל מנת להביאו להישגים, שירדו לטמיון. הוא לא משתף פעולה בקימה בבוקר לבי"הס ותמיד מאחר, לא מכין שיעורים, לא לומד למבחנים. חברים יש לו והוא מאד נהנה מבחינה חברתית בבית הספר. מה ניתן לעשות ? איך אפשר לגרום לו שלפחות את הבסיס יהיה לו? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
16/04/2012 | 10:51 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

רונית, בוקר טוב, את מתארת אפיונים שמחשידים הפרעת קשב. באם בדקתם תחום זה? מהן התאמות ההיבחנות שנתנו באבחון? האם בנך רוצה ללמוד? זה הזמן לשים את הקלפים על השולחן ולהבהיר, כי כיתה י אינה דומה לכיתות היסוד והחטיבה. הילדים נבחנים בשנה זו בשלוש בחינות בגרות, ולכן עליו , על בנך ולא עלייך! לקבל החלטה, מה הוא רוצה. עלמה הוא מקבל אחריות? בשיחה כזו יש בחירה מצד אחד להיכנס לכיתת אומץ, שהיא כיתה תומכת וטובה, אך לא יכולה להחליף עשייה עצמית והמקומות בה מוגבלים מאוד, אל מול האפשרות להמשיך ולא לעמוד בתנאים בסיסיים ולאבד את הזכויות בכיתה ובבית הספר. אל תיבהלו מהצגת המצב בשני קצוות. את לא יכולה להמשיך ולהיות אחראית על קימה של נער בן 16 בזמן. זו לא אחריותך. את יכולה לסייע בלמידה, אך לא להחליף אותה, ולכן אתם ההורים צריכים להסביר, לתת תמיכה ולהעביר את ההחלטה והאחריות. אשמח לשמוע מהן תחושותייך ולשמוע עוד על התהליך הכל כך משמעותי אותו אתם עוברים כעת. בברכה אלמוג

16/04/2012 | 12:07 | מאת: רונית

אלמוג שלום ותודה על תגובתך המהירה באבחון שעשינו לבננו רואים כי ישנן לקויות למידה, בעיות זיכרון. לגבי הקשב והריכוז הוא גבולי . בבית הספר ישנן הקלות אם זקוק למילונית באנגלית, הקראת המבחנים, שאלונים מותאמים. שיחות כפי שייעצת לנו לעשות עשינו לא מעט. שאלת שאלה יפה, האם הילד מעוניין ללמוד. כאן המצב לא ברור. לדעתי הוא לא מתלהב מהלימודים ולא משקיע במיוחד.למרות שכאשר כן ישב עם מורה פרטית למקצועות מסויימים הוא מאד שיפר את ציוניו. אך מעבר לשיעורים ולמעט ש. הבית שניתנו לו על ידה, לא התמיד . ברור לחלוטין שגם אם הלימודים לא נראים לו, אין שום מצב שניתן לו לנשור. אבל קשה לנו מאד להגיע אליו. גם גיל ההתבגרות לא מקל עליו וכנראה זה שילוב של הדברים.

מנהל פורום לקויות למידה