עזרה דחופה - אני בייאוש.

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

21/03/2012 | 20:10 | מאת: מתן ב.

שלום אני מעל לגיל 18 ומיואש ממערכת החינוך בישראל ונואש לעזרה. בכיתה ה' איבחנו אצלי דיסלקציה והמליצו לי לקחת רטלין, על פי סירוב ההורים (מחשש לגרימת בעיות רפואיות והתמכרות) לא נטלתי את התרופה. לפני כ-8 חודשים הגשתי בקשה לוועדה של המבחן הפסיכומטרי להקלה של זמן והם בטענה אמרו שמכיוון שלא נטלתי תרופות אנני מאובחן כדיסלקט קשה. הבעיה שלי היא שאני מתקשה בעברית ברמות קשות !!! א. לוקח לי לשנן דף של מילים בן שעה לשעתיים (ואם אני זוכר את כולן, כ-15 מלים זה שיא !). ב. עד שאני זוכר משהו לוקח לי זמן עד שזה עולה במבחנים. ג. לגבי מתמטיקה, יש לי דיסלקציה בהיפוך אותיות באנגלית ובעברית, ובמתמטיקה זה מתבטא בחישובים בעיקר וזה דופק לי תרגילים כי אני ממהר. בבקשה עזרו לי לפחות במילים ואיך לשנן אותן ולהקפיץ את המילים ברצף יותר גבוהה בראש - אני כבר מיואש מהת** ! :,( ומערכת החינוך לא מיטיבה איתי. תודה מראש !

לקריאה נוספת והעמקה
22/03/2012 | 10:36 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

בוקר טוב, בוא נעשה סדר... האם אתה מאובחן? מה אומר האבחון? איזה תחום אתה רוצה ללמוד? האם אתה נוטל ריטלין כעת? אילו דרכים ניסית בלמידה? מה יותר קשה ומה מצליח? מדוע אתה כל כך פגוע ממערכת החינוך ואילו חוויות עברת במסגרתה? בקיצור, יש המון שאלות שדורשות תשובה... נסה להשיב , ונמשיך משם. בברכה אלמוג

22/03/2012 | 14:48 | מאת: מתן ב.

מאובחן מכיתה ה' (ניצן), בתיכון באיבחון פרטי ועכשיו לאחר מכן הלכתי למרכז אבחון שיושב באוניברסיטה הפתוח (ברח לי השם של זה). האיבחון נותן לי הקלות מפה ועד ירושלמים, באחת הטענות המרכזיות שיש לי בעיה גבוהה בריכוז ואני מתעסק ב"מסביב" במקום בעיקר. בכיתה ח' היה לי מבחן איי קיו בנוסף על האיבחון, עם תוצאה של 122 (דבר ששלל את האפשרות של חוסר ידע מסוימם וקליטה) - אחת המסקנות שהביאו לזה שיש לי בעיה בקליטה ואני צריך ליישם שיטות מיוחדות כדי ללמוד. עם זאת גם המאבחנים רשמו שיש לי סיקול אותיות ומספרים והחסרתם בכל הקשור לשפות ומתמטיקה. בנוסף קיבלתי תוספות זמן (בכל המקצועות), מבחנים מותאמים בעברית אנגלית ומתמטיקה, הקראות בעברית והכתבות בעברית. אני רוצה ללכת לתחום הרפואה ולא שיניים. אני לא נוטל שום דבר מסוגי הרטלין וכל המסביב ואני גם לא מתכוון לקחת אותם. דרכים בלימדה - ניסיתי לשבת ולשקוד כמו חמור, לא משהו מיוחד. אין לי מושג איך לגרות את המוח וללמוד בדרך עקיפה, אני מנסה לעלות על איזה רעיון של "למידה רדומה", כאילו בתת מודע כדי שהמוח ילמד בלי לשים לב. מה מצליח ? ללמוד בלי לחץ של זמן במבחנים, אם היה לי תוספת זמן בפסיכומטרי אז הייתי מוציא 700, יש לי בעיה של להעלות בזמן כ"כ מהר תשובות כ"כ מהירות. תנו לי את הזמן ואני עונה (זה לא עניין של לחץ כי לחוץ, אני לא), זה היה ככה מאז ומתמיד. מה יותר מצליח ? מתמטיקה ואנגלית (לא בפן של לזכור נוסחאות או מילים באנגלית), הקטע של להיות טכני במתמטיקה וחישובים שזורמים משום מה מבקלות - ואנגלית אני פשוט זוכר. קשה - עברית, כל המלל ולנסות לזכור אותו על כל פניו והבנות הנקרא על רוב פניה. אני מתוסכל ממערכת החינוך כי בחטיבה וביסודי לא ידעו איך לעזור לי והמורות כל הזמן האשימו אותי ורק אח"כ שעברתי לבהי"ס מיוחד ידעו לעזור לי ובסוף כשאני מגיע לבקשת הקלה אחת לפסיכומטרי (זמן) אז זורקים אותי כי לא נטלתי תרופות בטענה שאני מביא תירוצים.

26/03/2012 | 16:58 | מאת: אור

ממתי ממליצים על נטילת תרופות כטיפול בדיסלקסיה. למיטב ידיעתי, אין בנמצא כיום אף תרופה שמטפלת בדיסלקסיה. גם לא ברור לי איך המרכז הארצי אומר שאם לא לקחת תרופות, אז אתה לא דיסלקט קשה, כאילו שבדיסלקסיה מטפלים בתרופות. :-(

27/03/2012 | 14:07 | מאת: מתן ב.

בדיסלקציה ובעיות קשב וריכוז. אבל הם טוענים שבגלל שאנני נטלתי תרופות אנני זכאי להקלות בבחינה. אני לא יודע איך זה הולך, אני שוקל לעזוב את הארץ עקב זאת. אני אבדוק את כל האופציות שלי ואראה מה לעשות בנידון. תודה על העזרה שניתנה בנתיים.

28/03/2012 | 11:17 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

מנהל פורום לקויות למידה