אחיזת עיפרון

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

04/07/2011 | 10:01 | מאת: ליטל

שלום רב, בתי תלמיה בכתה א'. מאז שהחזיקת עפרון בפעם הראשונה ועד לעליה לכתה א', היא החזיקנ אותה בצורה תקינה לגמרי כלומר כאשר האגודל והאצבע נמצאים על העיפרון אצבע מול אצבע והאמה תומכת בעפרון מאחור. ואני מדגישה גם כשהיתה ממש קטנה ושרבטה. חשוב לציין, שמבחינת מוטוריקה העדינה הילדה התפתחה יפה מאוד (אחיזה, השחלה, חרוזים וכו'). להפתעתי, כבר בימים הראשונים בבית ספר היא שינתה באופן ספונטני את האחיזה. עכשיו היא מחזיקה את העפרון כאשר האגודל עולה על האצבע והאצבע השלישית גם נמצאת על העפרון. למרות שלא נראה לי שזה פוגע בכתב שלה - הכתב שלה די יפה לגילה, אבל היא מתלוננת שהיד מתעייפת מהר. מה משמעות של שינוי האחיזה פתאום בגיל 6? האם צריך "ללמד" אותה להחזיק נכון את העפרון ואיך עושים זאת? תודה

04/07/2011 | 10:59 | מאת: אפרת

האם בתך סובלת מטונוס נמוך או טונוס גבוה? כי זו יכולה להיות סיבה לכך שהיא מתעייפת בכתיבה. וכמובן שאפשר לפתור בעזרת ריפוי בעיסוק מתאים

04/07/2011 | 16:04 | מאת: ליטל

סבלה או סובלת מבעיה בטונוס. השינוי באחיזה חל בימים הראשונים בכתה א'. וזה מה שמוזר.

מנהל פורום לקויות למידה