האם יש צורך באבחון ?
דיון מתוך פורום לקויות למידה
אני אמא ל-3 ילדים: ילדה בת 8.5 ,ילד בן 6.5 ובן 2 . בני בן ה- 6.5 היה עד גיל 4 בגן פרטי וכל הזמן נמנע מלבצע משימות הקשורות במוטוריקה העדינה והעדיף תמיד משחקי מוטוריה גסה, כל הנסיונות לשכנע אותו לבצע פעילויות כמו הדבקה,גזירה ואפילו ציור עלו בתוהו ורק בדיעבד נכחתי לדעת שהסירוב נבע למעשה מתוך קושי . מגיל 5 הוא טופל בריפוי בעיסוק פעם בשבוע , וכעת בכיתה א' הוא מטופל ברכיבה 1 פעם בשבוע על מנת לחזק את חגורת הכתפיים,יש לציין שהוא התקדם פלאות,הוא כותב ,מצייר וצובע. בד"כ הוא מכין שעורי בית לבד ,קורא יפה,משיג ציונים מעל 95 ,אך לעיתים קרובות אני תקלת איתו בקשיים, במיוחד כשיש צורך לתקן שעורי בית או מבחנים או כשיש מטלת צביעה/גזירה וכד' הוא "מתבכיין" ,לא רוצה לתקן ונאטם להסברים שלי ,מה שמקשה עליי מאוד כי הדבר מוביל מהר מאוד לגלישה של ש"ב לאורך זמן רב ולמתח וכעס ביננו , מה שקשה לי יותר אצלו היא העובדה שהוא מתייאש מהר ,מגיב באופן איפולסיבי ,דבק בצדק שלו (תמיד יש לו הצדקה למעשים שלו) ,כועס מלא כלום וכל הזמן אני כאילו צריכה ללכת על ביצים איתו ולשקול מילים עם עצמי כל הזמן לפני שאני "פותחת את הפה" . גם המורה העירה את תשומת ליבי מס' פעמים על כך שהוא עונה לה בחוצפה ולעיתים מפריע ונכנס לדבריי אחרים. בנוסף, לפני מס' ימים התברר כי הוא צריך להרכיב משקפיים האם יתכן שקושי בראייה היה הגורם לקשיים הנ"ל? האם יש צורך באיבחון כלשהו? כיצד אוכל להקל עליו? אני היא כמעט היחידה, למעשה, שיכולה להתנהג איתו בעדינות כה רבה ,כי לסובבים האחרים כמו בעלי, אחותו ,סבא וסבתא כבר אין סבלנות . אנא ייעצי לי בבקשה מה לעשות . תודה רבה .
ערב טוב, מדברייך ניכר כי בנך ילד חכם ומוכשר מאוד, אך גם רגיש וזקוק לתמיכה רבה וחום. הייתי פונה לטיפול רגשי. בנוסף יש להרפות בתחום הלמידה. רצוי שאת שיעורי הבית יכין עם אדם חיצוני, ואילו את תתפני לבלות עם בנך זמן איכות. אסור בשום אופן לכעוס ולפגוע באיכויות הקשר בגלל לימודים. בברכה אלמוג