דיסקלקוליה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

01/02/2011 | 14:18 | מאת: מיכל-מה לעשות?!

היי, שמי מיכל ואני בת 21. השתחררתי לפני כשנה והיום אני לקראת סיום קורס הפסיכומטרי.במהלך כל שנות חיי הצעירים היה לי ממש קשה לקלוט את שיעורי המתמטיקה ואף פעם לא הייתי מצליחה לעבור מבחנים כמו שציפיתי.אני חייבת לציין שעוד מתקופת היסודי זכור לי כי נכשלתי במבחנים רבים ועקב המצב הכלכלי הקשה לא היתה אפשרות ללמוד עם מורים פרטיים. בשנותיי בתיכון, שם כבר הלימודים היו יותר רציניים, עבדתי ומימנתי לעצמי קורסים פרטיים, מורים, כל סוג של עזרה אך ללא הועיל.עשיתי 3 יח' במתמטיקה עם ציון של 68, נמוך מאוד יחסית לבגרות שנחשבת ל"קלה" במיוחד.. אם רק הייתי יכולה לתאר במילים כמה הנושא מתסכל אותי.אני מגיעה למצבים שאת העודף שאני מקבלת מנהג האוטובוס אני מחשבת ע"י האצבעות.נורא קשה לי עם חישובים מתמטיים בסיסיים.אני מרגישה כ"כ לא נורמאלית יחסית לסביבה.בתחילת קורס הפסיכומטרי הייתי מאוד אופטימית כי שמעתי שהרמה היא לא מעל ל3 יחידות לימוד, למרבה הצער זה ממש לא כך,בכל זאת ניסית.אני ממש חורשת וזה כאילו לא נכנס.האם ממולץ ללכת לאבחן את הנושא?

03/02/2011 | 07:26 | מאת: אלה מזינוק

היי מיכל, ראשית כל- בהצלחה בפסיכומטרי! אני מורה לפסיכומטרי (ללקויי למידה), כך שהקשיים שאת מתארת מוכרים לי היטב מתלמידיי. קודם כל, לדעתי מומלץ ללכת לאבחן את הנושא כי יכול מאוד להיות שאת זקוקה להתאמות במבחן שיוכלו לעזור לך לצלוח את המשימה. שנית, עם פתרונות יצירתיים אפשר להצליח בפרק הכמותי גם כשיש דיסקלוקליה, מניסיון. למידה באמצעות שיטות שמתאימות את עצמן במיוחד ללקויי למידה יכולה לעשות את ההבדל. אני קצת משוחדת ולכן אמנע מלפרסם יותר מדי פרטים על בית הספר בו אני עובדת, אבל שתדעי שזה בהחלט אפשרי, ויש הוכחות חותכות לכך, כך שעם עוד קצת מאמץ והשקעה בכיוון הנכון- יהיה בסדר :). בהצלחה!

03/02/2011 | 11:24 | מאת: מיכל

תודה אלה... אם כבר אני מדברת איתך על פסיכומטרי...זה נראה לך פייר לעשות את המבחן השטותי הזה?הרי הוא לא מעיד עלי כלום בתור אדם ולא מוכיח כלום...בייחוד החלק הכמותי בו אני מתקשה..אני לא מתכוונת ללמוד מקצוע ריאלי כלשהו בעתיד והאוניברסיטאות מציבות רף כ"כ גבוה בתנאי הקבלה עד שכל המוטיבציה יורדת...אסור לשכוח שמדובר בהמון כסף ומשאבים שמושקעים ע"מ להוציא ציון נורמאלי..אני ממשפחת קשת יום ככל הנראה אאלץ לגשת שוב למבחן ולהרשם לעוד קורס שיעלה לי המון כסף. הרי בתקופת הפסיכומטרי צריך רק ללמוד ולחרוש ולכן גם התפטרתי מהעבודה ואני רק לומדת.אני כ"כ מתוסכלת מהמצב...זה כ"כ לא פייר.פשוט גועל נפש.אנשים צעירים מתקשים לממש את עצמם בגלל הבחינה הכ"כ שטוטית הזאת שלא מוכיחה כלום.בכל אופן תודה.

03/02/2011 | 11:24 | מאת: מיכל

תודה אלה... אם כבר אני מדברת איתך על פסיכומטרי...זה נראה לך פייר לעשות את המבחן השטותי הזה?הרי הוא לא מעיד עלי כלום בתור אדם ולא מוכיח כלום...בייחוד החלק הכמותי בו אני מתקשה..אני לא מתכוונת ללמוד מקצוע ריאלי כלשהו בעתיד והאוניברסיטאות מציבות רף כ"כ גבוה בתנאי הקבלה עד שכל המוטיבציה יורדת...אסור לשכוח שמדובר בהמון כסף ומשאבים שמושקעים ע"מ להוציא ציון נורמאלי..אני ממשפחת קשת יום ככל הנראה אאלץ לגשת שוב למבחן ולהרשם לעוד קורס שיעלה לי המון כסף. הרי בתקופת הפסיכומטרי צריך רק ללמוד ולחרוש ולכן גם התפטרתי מהעבודה ואני רק לומדת.אני כ"כ מתוסכלת מהמצב...זה כ"כ לא פייר.פשוט גועל נפש.אנשים צעירים מתקשים לממש את עצמם בגלל הבחינה הכ"כ שטוטית הזאת שלא מוכיחה כלום.בכל אופן תודה.

04/02/2011 | 17:08 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, אבחון נכון הוא כלי חשוב בהכרה שלנו את עצמנו ועשוי לשמש בכל תחומי החיים. עם זאת חשוב לדעת כי קבלת התאמות במבחן הפסיכומטרי היא נדירה מאוד ומותנית בהיסטוריית אבחון רצופה ועתיקה בתוספת הוכחות כי ליקוי הלמידה משמעותי מאוד. לכן, עריכת אבחון לשם המבחן הפסיכומטרי היא בעייתית. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה