סירוב לשעות שילוב בכיתה ח

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

26/09/2010 | 15:51 | מאת: סמולי

בתי לומדת בכיתה ח בחטיבה ,בכיתה א לאחר קושי בקריאה לקחתי מורה להוראה מתקנת שבעזרתה למדה קריאה המורה המתקנת הגדירה את הבעיה כבעית שליפה ,בכיתה ב עברה בשרות הפסיכולוגי מטעם בית הספר איבחון , ובעקבות כך קיבלה כל השנים בבית ספר היסודי שעות שילוב שהועילו לה המון . כאשר עלתה לחטיבה דיברתי עם היועצת לגביי שעות השילוב היועצת אמרה לי שאני צריכה לבצע איבחון פסיכו דידקטי התחלתי לברר פרטים שנה שעברה בתחילת כיתה ז ואז היועצת אמרה לי שלא כדאי לעשות איבחון לפני 2010 כי לפמני מועד זה האיבחון לא יתפוס עד סיום הלימודים , היועצת אמקרה שיתחשבו בועדה בכל הנתונים ובאבחון שנעשה בעבר וגם המלצות של מורת השילוב בבית ספר היסודי . לא ביצעתי את האבחון שנה שעברה ובתי לא קיבלה שעות שילוב בטענה שייש כמות רבה של תלמידים ולהם יש איבחון והציונים של בתי די טובים , הפשרה שהגענו שיהיו לה הקלות שונות . השנה בחופש הגדול ביצענו את האיבחון הנדרש אבל נאמר למאבחנת שמקושרת לבית הספר שמי שלא קיבל שעות שילוב שנה שעברה לא זכאי לקבל בכיתה ח. בבדיקה הפסיכו דידקטית נאמר לי שאני צריכה לקחת עזרה של מורה מתקנת , אסטרטגיות למידה , יעוץ פסיכולוגי ,פטור משפה נוספת { ערבית } עזרה באנגלית . מה שאני רוצה לדעת האם בית הספר יכול לסרב לתת שעות שילוב לאחר תוצאות של האיבחון בטענה שייש לו עודף תלמידים?יש לציין ששעות השילוב נופלות על שעות לימוד הערבית שלבתי יהיה פטור משפה נוספת. מי אני יכולה לעשות מול המערכת כדיי לקבל עזרה

26/09/2010 | 21:39 | מאת: אלמוג

ערב טוב, לצערי, בית הספר יכול לסרב למתן שעות שילוב עקב ריבוי תלמידים ומיעוט שעות. עם זאת אני ממליצה להעזר במאבחנת ולהיפגש מחדש עם המחנכת, היועצת, ואם יש צורך גם עם מנהלת בית הספר על מנת להגיע לפיתרון. אגב, מתן התאמות על פי אבחון אינה פשרה. זו זכותה של הילדה ללא כל קשר למתן שעות שילוב או העדרן. בברכה אלמוג

14/10/2010 | 19:48 | מאת: דן ברזילי

הזכאות לשעות שילוב ניתנות בהמלצת ועדת שילוב בית ספרית. זכותך כהורה לבקש את קיום הועדה ולערער על החלטות הועדה במידת הצורך. כפי שאלמוג ציינה הועדה מקבלת את ההחלטה על פי חומרת הקשיים הלימודיים ובהתחשב במגבלות סל השעות שיש להם. במקרים רבים, הפערים הלימודיים קטנים לא בגלל שהקשיים אינם משמעותיים אלא בשל תמיכה מסיבית של ההורים בשעות אחר הצהריים. במקרים אלו, הילדוההורים בעצם "משלמים" על השקעתם ועל כך שהצליחו להימנע מפערים לימודיים. אם בכך מדובר חשוב להציג במעמד הועדה את חומרת הקשיים כפי שהדוח מציין (ואולי אף לבקש מהמאבחן להגיע לועדה) ולהסביר את החשש מפני ביטוי חריף יותר של הלקות עם התגברות העומס הלימודי בהמשך.

מנהל פורום לקויות למידה