דרך עבודה או בעיה
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום. יש לי בת בת חמש וחצי והיא בספטמבר תעלה לכתה א'. במהלך השנה אני עובדת איתה על אותיות הא-ב (זיהוי ושיום) אני חייבת להגיד כי העבודה לא אינטנסיבית, אך עדיין הילדה לא יודעת את כל שמות האותיות (חמש אותיות). בנוסף רציתי לדעת איך מלמדים ילד את התנועות במידה והוא אינו מצליח "להעתיק" את התנועה מאות לאות כלומר אם האות א' בפתח/קמץ משמיעה את הצליל A אז האות ב' היא B באיזו דרך רצוי לעבוד? תודה
ערב טוב, אני מוכרחה לומר לך, כי אני לא רואה כל בעייה בכך שביתך לא מזהה את כל האותיות. לשם כך יש לנו את כל כיתה א. אסור ללחוץ! לכל ילד יש בשלות למידה משלו וכך גם קצב קליטה. לגבי שאלתך השנייה אני מוכרחה לומר כי לא ממש הבנתי... האם הכוונה היא כיצד להפנים תמועה מסויימת באותיות שונות??? נסי להסביר, ואחזור בניסיון לסייע בהמשך. בברכה אלמוג
גם כל כיתה א' לא תועיל לשם כך. צריך ללכת בדרך המתאימה לילדה. ילד שלא מצליח ללמוד את שמות האותיות צריך ללמד אותו לקרוא ולזהות את האותיות ללא ידיעת שמותיהם. כך גם ילד שלא זוכר שמות של חפצים צריך ללמוד לזהות, לדעת, להבין ולהסביר מה עושה החפץ מבלי לומר את שמו.
עליך להיות יותר אמא ופחות מורה לילדה שלך לדעתי את מנסה לתפוס גם את תפקיד המורה וילדתך זקוקה ורוצה בך את האמא שבך. את החסר מבחינה דידקטית תני לבעלי מקצוע לעשות. זה לא אומר שאת לא צריכה לחזק ולתרגל את הילדה בבית.