לאיזה אבחון לפנות

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

13/05/2010 | 21:33 | מאת: שרון

ערב טוב, בני בן ה6.5 תלמיד כיתה א,ילד נבון ומלא שמחת חיים,עוד מהגן הגננת הייתה מתלוננת שהוא מוסח בקלות,לא יכול להתרכז זמן רב,אסוציטיבי מאוד,ולפעמים עונה לא לעניין. אנחנו נתקלים בזה בבית-שכחן,לא מאורגן,כל דבר צריך להגיד כמה פעמם אבל מה שממש בולט עכשיו בכיתה א זה היכולת שלו להבין הוראות מילוליות או כתובות,והפירוש המוטעה שהוא נותן לסיטואציות,מבחינה לימודית הוא מצויין,המורה מתווכת לו המון ו"אוספת" אותו רבות במהלך השיעור אך כרגע והדגש על כרגע אין השפעה על הלימודים,אם זאת המורה כבר הסבירה לנו שבכיתה ב הדרישות עולות,רמת הקשב הנדרשת עולה ובעיית הארגון שלו תהיה יותר קריטית.ראוי לציין שלפני כיתה א פנינו לאבחון של נוירולוג שהחליט שכל עוד אין פגיעה ממשית בחיים השוטפים אין מה לעשות. מה אנחנו אמורים לעשות,(אם בכלל,?, לנו באופן אישי מאוד קשה עם זה שקשה לפעמים לקבל ממנו תשובות ברורות לשאלות כמו מה למדתם היום?הוא מתפזר קשה לו לארגן את המחשבות שלו,או שקרה משהו בבית הספר נורא קשה להבין מה קרה,למרות וחשוב לציין שמדובר בילד בעל שפה עשירה מאוד ודמיון רב

15/05/2010 | 10:35 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

בוקר טוב, על פי כל התסמינים נראה כי בנך סובל מהפרעות קשב. בעיות הארגון אינן מכוונות ואינן נשלטות. על מנת לשפר יש לפעול בכמה מישורים במקביל: אסטרטגיות למידה וארגון שינתנו על ידי איש מקצוע, אפשרות של אימון אישי לארגון פיזי ורגשי, אבחון קשב מסודר תוך בדיקת הצורך בסיוע רפואי. בברכה אלמוג

15/05/2010 | 20:41 | מאת: שרון

שבוע טוב, תודה רבה על הץגובה המהירה,איפה לאבחן?במכון להתפתחות הילד? איפה מלמדים אסטרטגיות למידה וארגון? זה במכון או הוראה מתקנת? שוב תודה רבה

מנהל פורום לקויות למידה