אמא שמתקשה לקבל את התנהלות המערכת כלפי בנה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

22/02/2010 | 13:43 | מאת: רונית

שלום, אני אמא לילד לקוי למידה הלומד בכיתה ה, הקשיים של בני באים לידי ביטוי בקריאה לקויה מאוד ובכתיבה עם המון שגיאות כתיב. כמו כן בני מתקשה להשתלב במטלות הכיתה ולאחרונה נעשה אדיש ללמידה מיואש מבית הספר ולעתים מפריע בשעורים. בקשתי מצוות בית הספר שינסו לתת מענה לקשיו בעבודה בקבוצות קטנות ובהוראה מותאמת , אך לצערי מעט מאוד נעשה. אני פוחדת שבני ידרדר ויבוא יום שהוא ינשור ממערכת החינוך אנא עיזרו במתן עצות יעילות איך אפשר לגרום לו לרצות ללמוד ולהתפתח ואיזה גורמים יכולים לסייע לנו. תודה רונית

23/02/2010 | 07:34 | מאת: רמי גרטלר

שלום רב, אכן לא פשוט, אבל נראה לי שבגישה נכונה, תוכלי להסביר את עצמך נכון ולקדם את בנך בביה"ס. באגודת ניצן יש עזרה להורים שצריכים תמיכה וייעוץ איך להתמודד מול המערכת. התענייני על כך בסניף המרכזי.

24/02/2010 | 23:02 | מאת: רונית

שלום רב, תודה על התגובה. לצערי אתה מציין שבגישה נכונה אוכל להסביר את עמצי ולתת מענה לקידום בני בביה"ס, ובכן עשתי כל מאמץ אפשרי הן באבחונם מתאמים ובשיחות שכללו את פסכולוגית בית הספר ,המנהלת והמחנכת הצגתי את הבעיות ובקשתי את שיתוף הפעולה מצדם. ההבטחות היו יפות אך לצערי הן מעולם לא התממשו וזו בטענה שהילד לא רוצה לעבוד.

27/02/2010 | 09:51 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

אמא יקרה, במסגרת לימודים בבית הספר היסודי יש לבנך זכויות. האם הילד מאובחן? אם כן, מגיעות לו שעות שילוב במסגרת בית הספר ובחינם. אם אינו מאובחן , הוא זכאי לאבחון על ידי פסיכולוג בית הספר על מנת שתבנה לו תוכנית אבחון מתאימה. מתיאור הדברים קיים חשש לדיסלקציה אצל בנך. חשוב לבדוק בהקדם! כל פנייה למכון אבחון כמו ניצן אינה במקומה בשלב זה. אין זה ראוי שנציג ומנהל במכון מנצל את הבמה לפרסום חינם בכל עת. מגיעים לך שירותים. יש לך זכויות. אל תרוצי להוציא כסף מיותר! בברכה אלמוג

23/02/2010 | 16:41 | מאת: ריבה אלקלעי מלר

התאור שלך מזכיר לי את הקשיים של הבן שלי, היום הוא בן 23 לאחר שרות צבאי, תקופת בית הספר היתה מאבק לא פשוט עבורו. אך למרות הקשיים הוא הצליח לסיים את התיכון עם בגרות מלאה וציונים לא רעים. האדישות של בנך נובעת ככל הנראה מחוויות אי ההצלחה החוזרות על עצמן. הקשיים של בני הביאו אותי לחקור את התחום בו אני עוסקת, אבחון ביומטרי דרך טביעות האצבעות. הבנת הקשיים ומקורם אפשרו לנו למצוא את הדרך לקידומו. אשמח לענות על שאלות .ריבה

25/02/2010 | 23:01 | מאת: רונית ק

קודם כל, לדעתי גם אם בית הספר יסייע ויבוא לקראתך יש להבין שהמסגרת החינוכית היא דיי מוגבלת. ריבוי תלמידים וגישה כללית המלמדת ברמת הביניים פוגעת בהכרח בילדים החזקים ביותר והחלשים ביותר. אני ממליצה לפנות למסגרות מחוץ לבית הספר כגון הוראה מתקנת וכן לשלב חונכות של מישהו בוגר שיכולים לסייע לילדך להתקדם בלימודים. יש לשלב משחק בתהליך הלמידה כדי לעודד את העניין שלו ושיתוף הפעולה. בנוסף, למרות שזה נשמע רע - שוחד או במילים עדינות יותר - חיזוקים או תגמולים. יש לתגמל אותו ולחזק אותו על שיתוף פעולה והתקדמות. בהמשך ההצלחה עצמה בלימודים תהווה חיזוק משמעותי למוטיבציה שלו. לבסוף אפשר להציע לו פרס - חוג נוסף לבחירתו שאינו קשור ללמידה (אם יתמיד עם המורה המתקנת ויעשה שיעורים יקבל חוג) כמו למשל אומנויות לחימה כדי שיוכל לראות הצלחה גם בתחומים אחרים ולחזק את הביטחון העצמי שלו.

מנהל פורום לקויות למידה