עזרה בסוגי לקויות

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

17/05/2009 | 16:20 | מאת: אורן

שלום רב אלמוג, אני בונה אתר העוסק בליקוי למידה ואשמח אם תעזרי לי בהגדרות של סוגי לקויות. חיפשתי באיטנרנט ומצאתי את הדברים האלו: גמגום - הינו הפרעת דיבור שבה שטף הדיבור מופרע על ידי חזרתיות בלתי רצונית והארכת צלילים, הברות, מילים או ביטויים; וכן הפסקות בלתי רצוניות בדיבור שבהן המגמגם אינו מסוגל כלל להפיק צליל דיבור. דיסגרפיה - מתייחס לסוגים שונים של הפרעות כתיבה. פעולת הכתיבה כרוכה בתהליך קוגניטיבי מורכב ורב-שלבים. פגיעות שונות בתהליך זה מולידות דיסגרפיות שונות, וטיב הדיסגרפיה נקבע על ידי השלב המסוים בתהליך זה אשר בו חלה הפגיעה, כך שכל דיסגרפיה מתבטאת בסוג שונה של טעויות במהלך הכתיבה. דיסלקציה - (מיוונית: dys = קשה + lexis = מילה; הכתיב המדויק של המושג הוא "דיסלקסיה", אבל בעברית השתגרה הצורה "דיסלקציה") היא לקות למידה מולדת המתבטאת בהפרעה להליכים קוגניטיביים (ארגון עיבוד וניתוח מידע) הקשורים בכישורי שפה, קריאה. הקשר בין לקות זו לבין הלקות הקוגניטיבית הקרויה דיסגרפיה, ומתבטאת בהפרעות בכתיבה ואיות, אינו מובן. יש הטוענים שמדובר בשתי צורות של אותה לקות. דיספרקסיה- איני מוצא את ההגדרה טובה. דיסקלקוליה - הינו קושי למידה ספציפי במתמטיקה. כמו דיסלקציה, דיסקלקוליה יכולה להיגרם כתוצאה מגירעון בתפיסה חזותית. דיסקלקוליה מתייחסת ספציפית לחוסר יכולת לבצע פעולות במתמטיקה או אריתמטיקה. הפרעת קשב, ריכוש והיפראקטיביות - איני מוצא את ההגדרה טובה. תסמונת אספרגר - ידועה גם כתסמונת הרנוי, היא אחת מהלקויות ההתפתחותיות המכונות תסמונות הקשת האוטיסטית. בהשוואה לבעלי תסמונות אחרות מהקשת האוטיסטית, לאספרגרים יש פחות כפייתיות/חזרתיות (compulsive), פחות הפרעות במשחק דמיוני ופחות הפרעות בשפה מדוברת. עיקר לקותם הוא בתקשורת לא מילולית כגון, הבנת סיטואציות חברתיות, הבנת הבעות פנים וכיוצא בזה. תסמונת האונה הימנית - איני מוצא את ההגדרה טובה. תסמונת ההריון רויי האלכוהול - איני מוצא את ההגדרה טובה. תודה מראעש על עזרתך!!! בברכה, אורן.

17/05/2009 | 23:34 | מאת: מנשה

עזוב, יש כבר מספיק אתרים כאלה עם פול אינפורמציה.. אם אתה מתכוון לכתוב שורה וחצי על כל דבר לא יהיו לך כניסות לאתר. גם החומר שכתבת הוא פשטני קצת... באמת שיש מספיק מידע ברשת.וחבל להטעות אנשים רק כי אתה לא מומחה בתחום. זה בטוח בא מכוונה לעזור, אבל יש מספיק מידע. בהצלחה, מנשה

18/05/2009 | 00:20 | מאת: אורן

שלום רב משנה, אני סבור שלא הבנת את כוונתי. כפי שאמרתי, זה עבודה של בית הספר, כלומר סתם פרוייקט בו עלינו לבנות אתר איטנרנט. כיוון שאני בחור רציני רציתי לעשות את האתר רציני וזה רק חלק מהמידע שיש בנושא באתר. המידע הזה כל כך נחוץ לי כיוון שאתר פועל על מסד נתונים, במקרה שלנו אפשר לקחת לדוגמה אקסס ובו הוא בנוי מטבלאות, שבאחד הטבלאות יש את ההגדרות ולשם כך אני צריך את אותם הגדרות. דרך אגב, האתר לא ימצא באיטנרנט זה רק כדי לעשות בגרות. בברכה, אורן.

מנהל פורום לקויות למידה