נחשלת במבחנים

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

16/03/2009 | 15:14 | מאת: ס'

שלום רב, אנ בת 26 סטודנטית באוניברסיטה. אובחנתי לפני מס' שבעות כליקויית למידה . למען האמת אני בעצמי ידעתי שי לי דסקולקוליה ועוד כמה ליקויים כמו שגויות כתיב ולעתים חוסר הבנת האורות השאלה במבחן. עשיתי את האבחון עקב שכמעט כל הזמן אני נכשלת במבחנים וגם לא מספיק לי זמן לסיים את המבחן שהוא עורך 3 שעות. השאלה שלי היא איך לחלק את הזמן שלי במבחן נכון על מנת שאני אספיק לסיים את השאלות הכוללות בתוכם מאמרים ושאלות יישום ואנטגרציה (אני לומדת פסיכולוגיה). כמו כן, אני אתאר כיצד אני לומד לבחינה ואת הטכניקה שלי של למידה בסמטר ולמידה לבחינה.יכול להיות שהיא שגוייה אז בבקשה תתקני אותי כי אני נורה רוצה להציח בבחינה ומשקיעה המון זמן ולבסוף התוצאה מאכזבת. קודם כל בכל שיעור אני מסכמת את הדברי המרצים (הסיכומים לעיתים לא מלאים כי אני לא מספיקה לעקוב ) לעתים אני מעיתיקה מסטודנט אחר שכן אספיק. אני גם מסכמת בבית מספרי לימוד. אם יש סיכומים באינטרנט שנראים לי טובים אני גם אותם אוספת כעזר. כלעתים ניראה לי שהסיכומים שאני עושה בעצמי אינם טובים מספיק וחסר בהם מידע. שלב הלמידה למיבחן: אני חוזרת ומשננת את החומר המסוכמים שעשיתי ואספתי וע"י כך גם מתחילה להבין דברים שלא הבנתי במשך הסימסטר. אני ניגשת למבחן ונחשלת... מה לא עובדת לא טוב בטכניקה שלי?

16/03/2009 | 22:01 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, אין ספק שאת לקויית למידה. ראשית במצב זה אסור לך לכתוב בחינות בכתב יד, אלא רק באמצעות מחשב נייד. שנית, חשוב לבדוק האם הקליטה השמיעתית שלך חזקה, כלומר - אם יקראו לך את החומר , האם תביני טוב יותר? שלישית, סביר להניח שסיכום החומר שלך אינו מלא, ועל כן חשוב ביותר לרכוש אסטרטגיות למידה מחזקות לקריאה וסיכום. בברכה אלמוג

17/03/2009 | 17:40 | מאת: ס'

תודה רבה על העצות! אני אבדור באוניברסיטה האם ישנה אופציה של הקרת המבחן וכתיבת בחינות בעמצאות המחשב. אך איך אוכל לרכוש אסטרטגית למידה נכונה וחילוק זמן נכון במבחן? אני אשמח מאוד עם תעזרי לי בכך, כי אני נורה מאוכזבת מעצמי וחושבת לפרוש מהלימודים שאני מאוד אוהבת.

מנהל פורום לקויות למידה