התייעצות
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום, אני בן 17 ואני לומד בכיתה יא', עשיתי לפני כמה שנים מבחן שבו נמצאתי כלקוי למידה. מאז המבחן, ההקלות שנתנו לי מאז עזרו לי ושיפרו את ציוני בהפרש ניכר עד כי כך שאני לומד במגמה מצטיינים {מגמת מחשבים} ועושה תואר במדעי המחשב. בזמן האחרון אני רואה שבית ספרי אינו מיישמם וזה ממש מקשה עליי ומתסכל אותי ומייאש שאת ההקלות שנתנו לי לוקחים ולי ובכך בעצם פוגעים בציוניי. דיברתי עם המערכת, המרכזת והיועצת, הם מצדיקות רק את המורים ובכלל לי זה לא משנה כי בשורה התחתונה רק אני נפגע. איני יודע למי לפנות כדי שהקלות שהיו לי ועזרו לי כל כך עדיין יהיו???
אורן יקר, קודם כל תודה על הכנות. נפלא לשמוע על ההצלחות היפות שלך, ואני בטוחה שיחד נצליח להחזיר את המצב לקדמותו. כעת אני צריכה מספר פרטים: א. לפני כמה זמן בדיוק ערכת את האבחון? ב. מתי ומי הפסיקו לאפשר לך להיבחן עם התאמות היבחנות? האם היה הסבר לכך? ג. מדוע היועצת מצדיקה את המורים? מה היא אומרת בדיוק? אורן, התאמות ההיבחנות מגיעות לך, והן חשובות במיוחד בכיתה יא, שהיא שנה קשה במיוחד. הן אינן יכולות להילקח ממך כעונש או כסנקציה על פי חוק. כעת חשוב לי לדעת מהן ההתאמות שאינך מקבל ופוגעות בך? ובנוסף, ואני צריכה תשובה כנה, האם יש גורמים נוספים שסבכו את התמונה? כלומר, האם הסתכסכת לאחרונה עם מורים? האם היו מקרים חריגים בהתנהגותך שגרמו לשינוי במצב? בשורה התחתונה אני מבטיחה לך להיות יחד אתך עד לפיתרון הבעייה. השב על שאלותיי, וכך נוכל להמשיך לפעול . בברכה אלמוג
שלום אלמוג בן-שחר נאוה, קודם כול תדוה על תשובתך המהירה. בקשר לשאלותיך: 1. המבחן נערך בכיתה ז', בערך לפני כ-4 שנים. 2. מצטער שלא הסברתי את עצמי טוב בהודעתי הקודמת פשוט הייתי כל כך עצבני ומאוייש שרשמתי שבכלל לא, אבל בעיקרון אני מרגיש כך כי במקצועות החושבים שאני צריך בעצם לא מיישמים את ההקלות, ההקלות בחלק מהקצועות מובאים וזה גם שהמורה מביא לכאלה שאין לה!!!{שזה קורה בהכול} זה קרה שנה שעברה במגן במתמטיקה שהמורה בכיתה לא הביאה לי כי לטענתה אני לא ליקויי למידה. אחרי זה, זה קרה בבגרות שהובחנת כל כך לחצה עליי שאמרתי לעצמי שאני מעדיף לאבד אתה הקלות ולוותר עליהם מאשר לאשר ולא להצליח במבחן. השנה יש מורים שלא כל כך אוהבים אותי כי אני לומד באוניברסיטה ובגלל שאני מפסיד את השיעורים שלהם {חלקם} ואז היחס נהיה מגעיל יותר. אז יש מוריים שמיישמים אותם ויש שלא הבעיה שאלו שלא מיישמים אותם שם אני הכי צריך. ג' היועצת מצידקה את המורים כי בעצם שאני בא לדבר איתה היא אומרת שהיא תפתור את זה אבל זה כבר ה-5 וזה מעצבן שכל פעם אני צריך להרוץ אחרי המערכת כדי לקבל את מה שבצעם מגיע לי. כל הזמן אני שומע ש"יפתרו לי" אבל אחרי זה תמיד מתעוררת בעיה חדשה, אבל תמיד את תראי את היועצת מגנת על המורים. המקרה שהכי עצבן אותי היה שאיחרתי לכיתה כ-20 דקות אני יודע שזה לא צודק מצידי ויפה אבל פשוט התוכננתי כו הרבה שגשלתי לשעות הקטנות של הלילה {פשוט התעודה ממש חשובה לי!!!} והמבחן היה בשעת אפס. שנכסתי לכיתה המורה אפילו לא אמרה לי שהמבחן לטענתה "מקוצר", ואני תמיד עושה את המבחנים בשקט ברוגע ולא במהירות לא הספקתי ושפניתי אלייה היא טענה שהמבחן מקוצר אבל היו שם תלמידים שסיימו את זה רק בסוף המבחן איתי. שפנייתי אליה ודיברתי היא אמרה שמהבחן מקוצר ושהיא אמרה את זה והוא מתאים גם לבעלי ההקלות ובפרט לכולם. ההתאמה שאני הכי צריך: ההערכת זמן - כי יש לי בעיה עם הזמן, אני לא מאורגן מספיק ועד שאני רושם שאלה אחד אחרים כבר יספיקו פי כמה וכמה ממני וזה לא שאני לא יודע את החומר, ניקח לדוגמא את המתמתטיקה - אני ב5 יחידות ויש לי ציון של 98, פשוט ללא ערכת זמן לא הייתי מקבל את הציון הזה ללא קשר לחומר!! באנגלית - מה שקורה שיש לי הקראה, שהיא ממש ממש ממש עוזרת לי בהפרש נכיר של 20-30 נקודות!!! הבעיה שהמורה שהוא מקריא לי הוא מקריא פעם אחד וזהו מבחנתו זה נגמר. נסיתי לדבר עם המחנכת, יועצת ומהרכזת אבל זה לא ממש שינה משהו. כמו שציינתי וחושב שאני הציין שוב היחס השנה של חלק מהמורים שלא אוהבים אותי כי אני גם סדוטנט כי לפעמיים אני מפסיד ימיים שלמים של לימוד ולפעמיים אותם שיעוריים באותו שובע לפי המערכת הלימוד של האוניברסיטה אז כך שהמורים מסתכלים עליי באופן שונה. תודה רבה על עזרתך הרבה!!!! בברכה, אורן.
שלום רב אלמוג בן-שחר נאוה, תודה רבה על עזרתך הרבה, ממש ממש תודה רבה!! את צודקת וזה נכון שיש למורה רגשות ואני מכבד את המורים, יודע מה מעמדי ומה מעמדם ובכלל ללא קשר למורה זה שהוא בן אדם מבוגר אני לא יזלזל בו!! בשיעורים אני מתנהג עם המורים בסדר גמור, לפעמיים יש מקצועות שאני לא מכין שעורי בית וזה קורה המון במקצוע ספרות כי היא מביא הרבה ואין לי זמן להכין אותם. נראה לי בגלל זה היא לא אוהבת אותי וגם בגלל ההפסד של השיעורים, והייתי איתה בכסח עד לא מזמן בגלל הדברים האלה. לדעתי מה שאמרת נכון אך איך אני יכול לבנות את האמון החדש? כלומר לבקש מהם שיחה?? בקשר לארכת זמן, נגמר המחצית בעיקרון אך עוד שבועיים שלוש יתחלו חדשים. המורים אצלנו בבית הספר יודעים למי יש את ההקלות כי בתחילת שנה הם מקבלים את השמות ואנחנו גם אומרים להם תמיד. " אם כך, בוא נפעל בשני מישורים: 1. נדרוש יחד בשבילך את הזכויות שלך בלי פשרות. אני מוכנה להתגייס ולסייע לך! 2. עשה כל מה שאתה יכול על מנת לשקם יחסים תוך הבנה שלעיתים גם אם לא התכוונת פגעת ברגשות של האחר, וחשוב לראות גם את הצד הזה אפילו אם אתה צודק. " 1.תודה רבהל על הסיוע שלך!! 2. אין לי בעיה לשקם את היחסים ואף אני אשמח!!! ושוב תודה רבה על עזרתך הרבה, ממש ממש תודה רבה!!! בברכה, אורן.
ערב טוב, אני מוכרחה לומר לך שנעים מאוד לשוחח אתך. אתה בהחלט מבין עניין. קודם כל לנושא הטכני - הארכת זמן ומבחן מותאם. נכון שכל המורים יודעים וקבלו רשימות, אבל זה לא אומר שהם זוכרים זאת בכל רגע נתון. מכיוון שנוצרה בעייה כדאי לודא לפני יום הבחינה שכולם מבינים את כולם כדי לא להילחץ בשלב מאוחר יותר. ועכשיו לעיקר - רגשות ויחסים לא תמיד קל לשקם קשר שנפגע או ליצור אמון חדש, אך בהחלט אפשרי. ראשית, קבע עם כל מורה שיחה לא בהפסקה, לא בשתי דקות בין השיעורים, אלא בשעת חלון ובצורה רגועה. הסבר את עצמך וציין כי לא התכוונת לפגוע או לזלזל גם אם לפעמים כך יצא. בנוסף וחשוב מכך - תוכיח שהכוונות שלך רציניות! קיים מה שהבטחת גם אם לפעמים לא כל כך מתחשק או נוח. אני מבטיחה לך ששילוב שתי הדרכים האלה יביאו תוך זמן קצר לשינוי משמעותי. נ.ב - קוראים לי אלמוג, ואני יותר משמחה על ההזדמנות והיכולת לעזור לך. אתה בהחלט שווה את ההשקעה! הרבה הצלחה! עדכן אותי בהתפתחויות וזכור שיש כאן תמיד מקום בשבילך. בברכה אלמוג