התייעצות ועזרה..

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

31/12/2008 | 22:49 | מאת: מלי

שלום, אני מתנצלת מהתחלה על ההארכה שאני מציגה כאן, אני בחורה בת עשרים ושבע התחלתי את לימודי במכללה ללימודי נוטרופתיה וזה מסלול של 4 שנים, הרגשתי קושי גדול ופניתי לאבחון וקיבלתי הקלות (הארכת זמן ופיצול מבחן לכמות יותר קטנה),אך זה לא עוזר בלמידה ובהרצאות נורא קשה לעקוב אחר החומר והמרצה לדוגמה,ואני רואה שאני צריכה להקדיש מלא זמן להכנת מבחן שהוא יחסית לא גדול ,זה נורא מתסכל אותי ומעייף, כי מצד שני אני נורא מתחברת ללימודים וצמאה ללמוד את מה שבחרתי אחרי קשיים רבים שעברתי. ברצוני להציג בפנייך ובחרתי במשפטים שנמצאו מהדו"ח הגדול יחסית ואולי תצליחי לתת לי טיפים ועזרה בדרכי למידה יותר קלים עבורי,והאם באמת עם קושי כזה וממצאים כאלה זה אפשרי להמשיך בלימודים? ואיך לחשוב כדי להקל על הרגשת התסכול? קשיי שליפה וארגון פונולוגי לקוי בלקסיקון המנטלי. מנגנון השיום הינו בלתי תקין וניכר קצב עיבוד מידע איטי. ריכוז: יכולת הריכוז נמצאה ממוצעת לגילי וגם הדיוק. בתחום החזותי: יכולת גפומוטרית מעולה קושי בתפיסה חזותית וזיכרון חזותי קושי באבחנה חזותית וזיכרון חזותי כתב יד קריא מסודר ואין שגיאות כתיב ביכולת הגרפומוטורית נמצא גם יכולת גרפומוטורית תקינה לצד קושי בזיכרון חזותי ותפיסה חזותית בלתי תקינים. זיכרון: תפקודי זיכרון לטווח הקצר וזיכרון עבודה בלתי תקינים זיכרון עבודה בלתי תקינים ממבחן הריי שמיעתי נמצא: תנודות בעקומת הלמידה וקשיי זכירה,קשיים בזיכרון המיידי ובזכירה הדחויה . כמו כן מעקומת למידה בלתי יעילה ומהפרעה פרואקטיבית ורטרואקטיבית. אשמח לעזרה ממכם,והמון תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
01/01/2009 | 23:28 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

מלי לילה טוב, ראשית, אני רוצה שתחליטי שאת אינך מוותרת, ואין זה משנה מהי רמת הקושי. בשלב השני ניכר כי חסרות לך אסטרטגיות למידה, אשר יפצו על הקשיים. הפיתרון הראשון והחשוב אותו את צריכה לממש מיד הנו הקלטת ההרצאות. את צריכה להתמקד בשמיעה ראשונית וחוזרת. כלומר, קליטה ראשונית תוך זכירה שמיעתית תוך יכולת לחזור על כל חומר בהרצאה לאחר שהוקלט. עניין נוסף הוא צורך משמעותי באבחון קשב וריכוז, אשר יכול לסייע לך רבות ולשפר משמעותית את איכות חייך. לאחר שני שלבים אלה יש להתבונן בהמלצות האבחון שלך ולבנות תוכנית עבודה מסודרת. אשמח לשמוע כיצד את מתקדמת וללוותך גם בהמשך בברכה אלמוג

02/01/2009 | 17:25 | מאת: מלי

תודה על התגובה , ויש לי כמה דברים להגיד בעניין, ראשית אני באבחון שעברתי המאבחנת בדקה גם תחום קשב וריכוז,ברמה ההתנהגותית אני בעלת התמדה טובה. לגבי המלצה לטיפול בסעיף זה היא כתבה: לפרק מטלות גדולות, לתת מטלות קצרות המוגדרות בזמן כמו כן יש להגביל את מספר הדברים שעושים בו-זמנית,ולשמור על הפסקות קטנות בין המטלות השונות. האמת לא הבנתי את ההמלצה שלך לעבור שוב (אבחון קשב וריכוז) ,למרות שזה נעשה.ואת טוענת גם שזה צורך משמעותי,(אם אפשר הסבר על זה) בימים אלה אמורה להיות לי פגישת משוב על האבחון להבין את הדו"ח ולעבור איתה על כמה דברים ,האם קיימות עוד רעיונות כדי להקל על הקשיים?ועל התיסכול שאני חווה אותו

מנהל פורום לקויות למידה