גבולות

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

19/12/2008 | 18:29 | מאת: לירום

שלום. בני התחיל ללמוד השנה בחטיבה ולאחר איבחון נמצאו מספר ליקויים קלים שעליהם הוא מקבל הקלות . הבעיה היא שהילד כל היום במחשב . האם לדעתך עלינו ההורים בבית לשים לילד גבולות מבחינת שעות משחק במחשב ? האם לדעתך זו התמכרות למחשב או בריחה מהלימודים או מכל עיסוק אחר כי הוא משחק במחשב משעה 13:30 עד 22:00 . האם עלינו ההורים לדחוף אותו להשלים את החובות שלו לביה"ס ז"א להכין שעורים ולהתכונן לחומר הנלמד ? או פשוט להניח לו . תודה לירון

לקריאה נוספת והעמקה
19/12/2008 | 20:55 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לירון יקרה ערב טוב, מצד אחד את מתארת מצב רגיל למדי בקרב מתבגרים. מן הצד השני גבולות הם תנאי חשוב להתמודדות בריאה. על מנת לספק לך תשובה משמעותית לגבי בנך אני זקוקה לפרטים נוספים: מתי בנך אובחן? באיזו כיתה הוא לומד כעת? מה מצבו הלימודי? מה מצבו החברתי? מהי מידת התקשורת בינכם? אוכל לומר לך באופן כללי כי אני דוגלת בבחירה. כלומר, חשוב לשבת עם הילד בשקט וברוגע ושוחח. להסביר ללא לחץ מהן ההשלכות העלולות להיווצר מפאת חוסר למידה, לדבר על הדרישות החברתיות, אך להשאיר לו את האפשרות לבחור ללא איום של עונש או סנקציה. עם כל זאת צריך להביא בחשבון שהילד פוחד מלמידה או מתקשה להתמודד עמה, ובמקרה זה יש לעשות מספר צעדים משמעותיים על מנת לסייע לו. אשמח אם תעני לשאלותיי, וכך נוכל להמשיך לחשוב יחד. בברכה אלמוג

20/12/2008 | 10:29 | מאת: לירון

תודה הילד לומד בכיתה ז' ואובחן לפני שנה , הילד לומד ומכין שעורים רק אם אנחנו מקפידים עליו וזה גורם למתחים בינינו . התקשורת בסדר ויש לו חברים . הלימודים לא בראש שלו ואם הוא עושה משהו אז זה לוקח מספר דקות וכך זה נראה וכך גם הציונים . הגישה של לשוחח איתו נראית לי אבל היא עוזרת רק לאותו יום למחרת זה כאילו לא דיברנו , להשאיר לו את הבחירה גם כן ניסינו הוא פשוט לא הכין שעורים . אין כאן איום וסנקציות פשוט החלטנו לשים גבולות ושעות משחק במחשב לדוגמא ולהקפיד ולבדוק האם הכין שעורים ולמד למבחן לדוגמא לא להניח לו כי אם נניח לו הוא ידחה חברתית מהכיתה לכיתה טיפולית ואז מצבו הנפשי והחברתי יהיה גרוע מאוד . מה דעתך ? דרכנו נכונה ? תודה

מנהל פורום לקויות למידה