צורך באבחון לילד בן 5

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

25/11/2008 | 14:49 | מאת: אמיר

שלום, לילדי הבכור בן 5 יש מספר סימנים מדאיגים שגורמים לאישתי ולי לחשוב על הצורך באיבחון: 1. ילדי מזהה את רוב הספרות אולם מתבלבל בין 6 ל- 9 ולפעמים בין 0 ל-8. כמו כן כדי לזהות ספרה מעל 5 הוא סופר בקול מ-1 עד 10 ואז אומר את תשובתו. נראה כאילו הוא מדמיין את כל הספרות חזותית ומדקלם מניה (כמו שיר) ואז מתאים את החלק בשיר לסדרת המספרים החזותית שהוא רואה בדמיון. 2. אני מעניין את ילדי בזיהוי אותיות ובמשך השנה האחרונה ילדי למד לזהות רק חמש אותיות. הורים רבים טוענים שילדם מזהה את כל האותיות. 3. לילדי חוסר מוטיבציה לרשום את שמו. הגננת בקשה מאיתנו לעבוד עם ילדי על כתיבת השם. רוב הילדים רושמים את שמם. כתבתי לילדי את שמו בגדול בקו מקווקו. הוא עבר עם עט על הקווים מספר פעמים והפסיק בגלל שמשעמם לו ושידו כואבת. בפעם האחרונה בקשתי ממנו שיעבור על אות ר (מקווקו) והוא לא רצה. הוא אומר שיש ילדים שיודעים לכתוב את שמם ואפילו את שמו. נראה שהוא השלים עם זה שהם יודעים והוא לא ולא מגלה שום מוטיבציה לנסות. מצד שני ילדי אוהב להרכיב דמויות מלגו ולבנות מטוסים מנייר. בגן אוהב לגזור ולהדק ניירות ולהרכיב כל מיני חפצים. ילדי אוהב ומשתתף בחוג גודו ואנגלית. הגננת אומרת שילדי יצירתי אבל אני מודאג לגבי כתיבה וזיהוי מספרים. האם מהתיאור שלי ניתן לקבוע האם כדאי לעבור אבחון לליקוי למידה? או שילדי פשוט לא בשל? או שהלחצתי אותו מדיי?

לקריאה נוספת והעמקה
25/11/2008 | 20:25 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

אבא יקר, ערב טוב. התיאור שלך נורמלי לחלוטין לגיל הילד. ילד בן 5 לא צריך לשלוט בכל המספרים והאותיות. מהתיאור שהבאת מצטייר ילד חיובי ויצירתי, ואין כל צורך להטריד אותו ברישום שמו. כשיהיה בשל ללמידה יעשה זאת בחדווה ללא לחץ. אני לא מבינה מדוע יש לשלוח ילד ללמוד אנגלית ולבלבל אותו, כאשר עדיין לא רכש את אבני היסוד בשפת האם שלו. במילים פשוטות קחו נשימה עמוקה ותניחו לילד שנה לפחות. עד אז השקיעו בזמן איכות ובמשחק יצירתי. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה