התייעצות דחופה !!!

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

31/10/2008 | 02:33 | מאת: אבוד82

שלום, אני לומד הנדסה באוניברסיטה כבר 3 שנים. אני משקיע המון המון אך ההשיגים לא תואמים את ההשקעה . אחרי שנת הלימודים הראשונה רצו להעיף אותי מהאוניברסיטה אך הצלחתי לשכנע שישאירו אותי. בשנה השנייה חזרתי על קורסים משנה ראשונה ובקושי עשיתי קורסים של שנה שנייה. כך שבשנה השלישית עשיתי בעצם את הקורסים של שנה שלישית. באופן כללי ההשיגים לא טובים ויש מספר קורסים שאני חייב לחזור עליהם. אני לא יודע מה לעשות כי לא ברור לי מהן הבעיות שגורמות לכך. אני לא כ"כ חושב שזו בעייה של כישרון/יכולת כי במשך הסמסטר אני מרגיש שברוב הקורסים אני מבין על מה מדברים ואני עושה את עבודות הבית. עברתי הרבה איבחונים אך לא נאמר שם שום דבר ממש במפורש. נאמר משהו על הפרעת קשב וריכוז אך גם לא באופן מוחץ אלא יותר כמקרה גבולי. היו אנשי מקצוע שאמרו לי שיש לי כפייתיות. הייתי בטיפול תרופתי אצל פסיכיאטרית שלא הייתה כ"כ טובה ועכשיו עברתי למישהו חדש. משהו שאני כן יכול להגיד על עצמי הוא שיש לי בעיית איטיות שמקשה עלי ללמוד את כמות החומר והקצב שבו הוא נלמד. אני מקבל הארכת זמן במבחנים, אך למרות זאת עדיין אני בקושי מספיק לסיים את המבחן. נמאס לי מהתסכול בעקבות כך ואני גם לא חושב שזה חכם במיוחד להמשיך כך ולכן אני מתלבט מה לעשות. חשבתי על מספר אופציות : 1. להפסיק ללמוד מה שאני לומד וללמושד משהו אחר. 2. להמשיך ללמוד אך לקחת מעט קורסים ובמקביל לנסות למצוא בעל מקצוע שיוכל לעזור לי לאתר את הבעיות שלי ולטפל בהן. 3. לקחת שנת הפסקת לימודים ולנסות למתוא מישהו שיוכל לעזור לי לאתר את הבעיות שלי ולטפל בהן. בתוך השיקולים יש לקחת בחשבון שצריך לסיים את התואר תוך מקסימום 6 שנים (יותר מזה צריך להתקבל מחדש לאוניברסיטה). אני צריך יותר זמן מהרגיל כי קשה לעמוד במתכונת הרגילה. חוץ מזה, אני ארצה לשפר כמה קורסים. אני לא יודע איזה בעל מקצוע מתאים. אני חושב שאני צריך מישהו שיש לו נסיון רב בטיפול בקשיי למידה. אשמח לקבל עיצות. תודה.

31/10/2008 | 22:36 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, אתה מציג מצב קשה, אך לא בלתי פתיר. על מנת לעזור לך ברצינות חסרים לי פרטים מדוייקים על האבחונים שלך, ועם זאת אוכל לומר לך כי מן האפשרויות שהיצגת , לדעתי, האפשרות השנייה היא הטובה ביותר. הפסקת לימודים כללית תביא לניתוק, וספק אם תצליח לאסוף כוחות ולחזור ללמוד. לימוד מדולל לצד זיהוי וטיפול נכון בבעיותיך נראה לי פיתרון טוב מאוד. אתה צודק, אתה צריך מטפלך רגשי המתמחה בקשיי למידה ואסטרטגיות. חשוב לבנות תוכנית עבודה מסודרת על פי שלבים ולפעול בהדרגה בהתאם. בברכה אלמוג

31/10/2008 | 22:51 | מאת: אבוד82

איך אני מוצא כזה "מטפל רגשי המתמחה בקשיי למידה ואסטרטגיות" מתאים? לגבי האבחונים שעברתי הנה הנתונים ממש בקיצור: אלו האיבחונים שעברתי: 1.אבחון משולב - פסיכולוגי שפתי ודידקטי (2005) 2.אבחון שנעשה ע"י מומחה בנוירולוגיה התפתחותית(ב2005) 3.TOVA (ב2004 4.אבחונים דידקטיים (באגודת ניצן ב2004) 5.אבחון פסיכו-דידקטי תפקודי (ב2003) והממצאים הם: 1.הפרעת קשב העומדת בבסיס האיטיות התפקודית. 2.הפרעת קשב וריכוז 3.ללא ריטלין :ציון ADHD תקין . תוצאה כללית לא תקינה .אימפולסיביות בעת ביצוע משימה מונוטונית. 4.קשיי קשב ולקויי למידה בתחום השפה 5.נוקשות מבנית בשימוש באסטרטגיות עיבוד נתונים (חשיבה) וקושי בסינון גירויים המשפיעה באופן משמעותי על כל ביצועיו תודה מראש.

מנהל פורום לקויות למידה