בעיות זיכרון

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

24/10/2008 | 02:11 | מאת: לי

בבית הספר הובחנתי כלקוית למידה קלב (שימוש במילונית באנגלית, התעלמות משגיות כתיב והערכת זמן) כמו כן יש לי בעיות זיכרון מאוד מאוד קשה... אך אפשר לשפר את בעית הזיכרון לפני שאני מתחילה ללמוד לפסיכומטרי?!

לקריאה נוספת והעמקה
25/10/2008 | 00:16 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, על מנת לענות לשאלתך חסרים לי פרטים: כיצד מוגדרים הקשיים בזיכרון באבחון שלך? בעיות הזיכרון הן בטווח הקצר והבינוני? הארוך? מהם אמצעי הקליטה המשמעותיים שלך? חזותי, שמיעתי? נסי לתת לי עוד פרטים על מנת שאוכל לענות טוב יותר. בברכה אלמוג

25/10/2008 | 13:39 | מאת: לי

לפי האבחון הדידקטי: ממצאי האבחון מראים על יכולת חשיבה בלתי מילולית התואמת את טווח הנורמה. יכולת חשיבה מילולית נמוכה לגילי. נמצאו קשיים בתחום ההמשגה, ההכללה ושפיטנ סמנטית של משפטים. היכולת להבחין בין עיקר לטפל והסקה דדוקטובית תקינים. תפקוד במבחן הבודק חשיבה מילולית אינו משקף את יכולת התחום ההבנת הנקרא. בקריאת סיפורים היא נשענת על הקשר ומשמעות ומצליחה להפיק מידע ולהבין את הנקרא. התגלה קושי בעיבוד מידע מילולי ויל כן אני זקוקה לקריאה חוזרת כדי לעבד ןלהבין טקסט שקראתי. בבדיקת תהליכי הקריאה התגלה כי קצב איטי לגילה. קושי בשיום אוטומאטי מהיר מסביר קצב קריאה איטי. בבדיקת תחום הכתיבה התגלו שגיאות כתיב רבות על רקע הומופוני. לא נצפה קושי בתהליכים ראשוניים ובסיסיים של כתיבה. תשובותי משקפות את רמת הבנתי. בבדיקת תחום המנגנונים הבסיסיים התגלתה יכולת תקינה לעיבוד אינפורמציה חזותית באמצעות העתקתה ויכולת תקינה לשליפת הנ"ל מהזיכרון. התחום השמיעתי התגלתה קושי בולט מאוד לגילי. הצלבת הנתונים ברובד האקדמי, ברובד הקוגנטיבי וההיסטוריה הלימודית מציבה אותי כנערה עם לרות למידה. חשוב להתחשב בקצב שלי, בנקודות החוזק ובנקודות התורפה על מנת שאצליח להגיע להישגים. מקווה שזה עזר כי מבחינתי זה סינית

מנהל פורום לקויות למידה