לאלמוג

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

18/09/2008 | 03:36 | מאת: נתלי

יש סתירה בין דברייך לבין מה שכתבה לי המאבחנת למטה. לפי מה שאת כתבת כן כדאי ללמוד את התחום ויש סבירות גבוהה שתהיה עבודה רבה בתחום. ולפי מה שאותה מאבחנת כתבה נראה כי הפסיכולוגים הם השולטים בכל האבחונים ורוב התלמידים פונים לאבחון פסיכודידקטי על מנת לקבל שעות שילוב בבית הספר. ולסטודנטים להשכלה גבוהה בכלל צריך תואר שני מה שאין לי כרגע. אז נראה לי לא כדאי ללמוד את התחום. מה דעתך עכשיו?

18/09/2008 | 10:25 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

בוקר טוב, איני יודעת מי המאבחנת שכתבה את ההודעה, אך על פי טון דבריה נדמה לי שהיא אינה אובייקטיבית ומדברת מתוך כאב או ניסיון בלתי מוצלח שלה תוך שימוש בהכללות שאינן ממקומן, שבהחלט אינו מחייבות את הכלל. השירות הפסיכולוגי עושה עבודה טובה ומקצועית ולמרבה הפלא לא כל עובדיו הפסיכולוגין תאביי בצע. יש כמה בודדים , אשר עדיין עושים עבודה מקצועית. ועכשיו ברצינות - אם תחום האבחון מעניין אותך לכי ללמוד אבחון. לימודים מקצועיים בתחום יפתחו בפנייך אפשרות להשתלב בעבודה בתחומים מגוונים בתחום לקויות הלמידה, שהמודעות לו הולכת וגוברת. במקום לחפש את הסיבות למה לא, בדקי למה כן. המגמה למקצע את התחום אינה באה על מנת לחזק פסיכולוגים, אלא כדי למנוע מקרים של חוסר מקצועייות שכמותם, לצערי, היו הרבה בשנים האחרונות. כן, כדי לעבוד בתחום זה צריך להשקיע הרבה. וראוי שכך, שכן גורל ילדינו תלוי בעבודה זו. בברכה אלמוג

18/09/2008 | 11:45 | מאת: נתלי

1. את יכולה לפרט בבקשה כיצד לימודי האבחון יפתחו לי דלתות בעולם העבודה עם ליקויי למידה? 2. מצד שני לא נראה שמערכת החינוך נותנת קרדיט למורים מאבחנים מקצועיים שבכל זאת התמקצעו ולמדו ומפקידה את נושא האבחון בידיהם של הפסיכולוגים. לראיה, אי אפשר לקבל שעות שילוב בבית הספר ללא אבחון פסיכולוגי ותמיד ממליצים על אבחון פסיכודידקטי אז כך שבכל אופן יוצא שפסיכולוג עושה אבחון. בכל אופן תודה על המידע וההכוונה

מנהל פורום לקויות למידה