הקלות

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

02/05/2007 | 08:38 | מאת: סמדר

בתי בת 12, מסימת כתה ו, וסיימה בחורף שנה של עזרב במרכז לקידום הלמידה. ישנה התקדמות, אמנם מינימלית, אבל היא עדיין לא מתפקדת לבד עם הכנת שעורי הבית, ועם המבחנים, במיוחד האנגלית וחשבון. אני עוזרת לה מדי יום, אבל אם המצב ימשך, ובחטיבה יהיו הרבה שעורים, האם להניח לה, ולתת לה להתמודד?. האם ישנה מסגרת כמו המרכז לעזרה נוספת? היא קבלה אבחון של סוף טיפול, וקבלה תוספת זמן בבחינות, אפשרות להשלמת מבחנים בע"פ, שימוש במחשבון ולוח כפל בחשבון ושימוש במילונית באנגלית. ראיתי שאין סעיף של התעלמות משגיאות כתיב, האם לבקש להוסיף? ומהו הפירוש של שימוש במילונית באנגלי? שאין לה צורך ללמוד איות באנגלית? האם ההקלה שנתנה לה מאפשרת לי לודא שאכן כל מבחן היא תוכל לעשות שוב בע"פ?.ובכלל ילדה לקויה שכותבת עם שגיאות כתיב בעברית יכולה לכתוב נכון באנגלית?

03/05/2007 | 21:39 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

סמדר לילה טוב, ראשית לאבחון, חייבים להוסיף התעלמות משגיאות כתיב בעברית ובוודאי באנגלית. זו התאמה מדרגה 1, וכמעט ניתנת אוטומטית. המילונית באנגלית נועדה לקצר תהליכים. במקום לחפש במילון זמן רב ולהילחץ, מקישים את המילה ומקבלים פירוש. ביתך בכל מקרה גם עם מילונית וגם בלעדיה אינה צריכה לאיית נכון וודאי לא באנגלית. התאמת ההיבחנות של השלמה בעלפה היא ראשונית. בעתיד תהפוך למבחנים בעלפה. בחטיבה יתקשו המורים לעמוד במשימה של השלמת כל בחינה בעלפה, אך בהחלט יש להתחשב בקושי של הילדה ולהביא אותו בחשבון. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה