האם צריכה איבחון?

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

03/02/2007 | 21:26 | מאת: אמא

בתי בכיתה ה. במבחן קריאה קולי שנערך לה ע"י מורתה נאמר לנו שהילדה ברמת קריאה ד. ברצוני לציין שרק בכיתה ג החלה לקרוא שוטף. בנוסף אינה יודעת את לוח הכפל בעל-פה. יש לה המון שגיאות כתיב. ציוניה סבירים. היא לא מצטיינת אך בהחלט עושה רושם שמסתדרת. היא ילדה מאד פיקחית. שאלתי: האם במצב כזה עושים איבחון? אם כן איזה סוג של איבחון. האם בעזרת הפיקחות שלה הצליחה עד היום להסתדר בלי איבחון או שלא קיימת בעיה ואין צורך באיבחון. ברצוני לציין שאינה מעונינת בקבלת הקלות ומעונינת להיות כמו כולם. בעבר רצינו לקחת אותה לאיבחון אך סירבה ולכן ויתרנו. אשמח לשמוע את דעתך. תודה.

05/02/2007 | 16:40 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, הנתונים שהבאת חלקיים, ולכן איני יכולה לקבוע בוודאות האם אכן קיימת בעיה. על פניו מצטייר מצב סביר, שאינו מחייב עריכת אבחון כעת. אני מכירה ילדים רבים בגילאים אלה , ולהם שגיאות כתיב מרובות, ועוד יותר מכך, שאינם זוכרים את לוח הכפל בעלפה. - לא מאוד מדאיג! ודאי לא כאשר את מציינת כי הילדה שורדת. מה כן? חשוב מאוד לעבוד על תחום הקריאה. כדאי להרגיל את הילדה לקרוא מדי יום 10 דקות , ומשם ניתן יהיה לקבוע בבירור האם קיימת בעייה, ועד כמה דחוף לטפל בה. יתכן ופקחותה של הילדה היא שסייעה לה עד כה, אך בכל מקרה איני ממליצה על טיפול או אבחון כנגד רצונה, ודאי לא בשלב זה. מקווה שעניתי לשאלתך בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה