שאלה
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום . אני אם חד הורית ויש לי ילדה בת 9 עם ליקוי למידה קל יחסית במקצוע חשבון ובכל היתר מצטיינת . מאחר ויש לי קשיים עם הילדה בשטח התקשורת בינינו (נראה לי שהיא סגורה מאוד) פניתי ליעוץ פסיכולוגי אצל פסיכולוגית שמטפלת ומתמחה בליקויי למידה . אני נמצאת עם הילדה בטיפול כמספר חודשים ושמתי לב שהפסיכולוגית תמיד אבל תמיד מגלגלת את הסיבות לתקשורת הגרועה למגרש שלי בלבד ומחפשת אצלי את הסיבות והגורמים לבעיות שקיימות אצל הילדה . האם לדעתך זו גישה נכונה ? האם זו שיטת טיפול נכונה ? האם עלי להחליף יועצת ? מה עלי לעשות ? תודה הינה
בוקר טוב, את שואלת שאלה גדולה ומורכבת. ניכר כי את פגועה ומתוסכלת מתהליך הטיפול. איני יודעת מה קורה בחדר הפסיכולוגית, אך אני מעריכה כי המטפלת אינה נוקטת בשיטת ההתקפה עלייך כדרך טיפול. כמו כן אני מתקשה לענות לך האם הטיפול מתאים מפאת חוסר דוגמאות ופרטים: האם הילדה מרוצה? האם היא מתקדמת? מהם יעדי הטיפול? מדוע כל הפגישות מתנהלות יחד? ועוד ועוד שאלות חשובות. אני איני יודעת י המטפלת ומהי דרכה ולכן מתקשה להמליץ לך על הפסקת הטיפול או המשכו, ועם זאת חושבת כי את כאדם הבוגר צריחה לבדוק עם עצמך - אולי חלק מן "המתקפה" עלייך יש בה משהו. אולי יש כמה פרטים קטנים שדורשים שינוי, וזאת למרות הפגיעה והתחושה הראשונית שהצד השני הוא הבעייתי. אל תטעי, איני קובעת כאן דבר וחצי דבר משום שאיני יודעת את הפרטים והעובדות, אך עצתי לך לבדוק ללא כעסים את חלקך בתסבוכת. בברכה אלמוג
לאלמוג בן שחר: את המילה צריחה אני חושבת שהתכוונת לכתוב כך: צריכה. יום טוב.