טיפול לפי פרוטוקול
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום אלמוג, בתי בת 8 אובחנה עם בעיה קלה בקשב וריכוז,האמת שלנו כמשפחה זה מפריע יותר מאשר לה. היא מוציאה אותנו מהקשב והריכוז שלנו וזה גלגל חוזר,הפסיכולוגית של הקופה המליצה לנו על הכל :קידום למידה,פסיכולוגית משפחתית,טיפול אינדיבידואלי ,טיפול תרופתי,בקשת סיוע מבית הספר,איבחון פסיכולוגית של ביהס. במקביל הודיעה לי הפסיכולוגית של בית הספר שאין סיכוי שנקבל סיוע כי הבת שלנו לא נחשבת כלקוית למידה,היא קצת אימפולסיבית ולא יותר...אז אני שואלת אותך לא לצאת פסיכי מהפסיכולוגים? מצד אחד טוב לי שככה הם פני הדברים ,מצד שני אני לא יודעת באיזה טיפול לבחור אם בכלל. גם הנירולוגית אמרה אולי ננסה ריטלין ונראה איך זה משפיע.זה נתון לשיקולנו. עצתך חשובה לי תודה
שני בוקר טוב, אני מסכימה איתך לחלוטין כי התנהלותם של אנשי מקצוע גורמת פעמים רבות לאי נחת, ואף עלולה לפגוע או להרגיז במידה ניכרת. המערכת הטיפולית בארץ רגילה להשאיר פצועים בשטח לעיתים מבלי לראות אותם כלל. מן הפרטים שתיארת ניכר כי הסובלים העיקריים מן המצב הם אתם, המשפחה המצומצמת, לכן נדמה לי כי גם הטיפול חייב להתחיל משם. בואי וננסה לברר מהן מוקדי הבעיה: - האם קיימת בעיה לימודית בבית או בבית הספר? - האם קיימות בעיות התנהגותיות בבית הספר? ( בבית הבנתי שכן )? - האם ביתך עשויה לשתף פעולה עם טיפולים כאלה ואחרים ובאיזו מידה? - האם יכולת הלמידה משתפרת בעבודה יחידנית? - מהם תפקודיה החברתיים של הילדה? כיצד היא מסתדרת לצד בני גילה? תשובות לשאלות אלה הן גורם מכריע ביותר לגבי בחירת דרך הטיפול המתאימה. עוד אני מעלה לדיון את השאלה לגבי ריטלין. שימוש בריטלין מקושר ברוב המקרים לשיפור יכולות הריכוז בעת למידה ( על פי רוב בשעות הבוקר בבית הספר ) . על פי דברייך הבנתי כי הבעיה היא בעיקר בבית? ואז אין כל ערך לשימוש בתרופה... ספקי לי מעט יותר פרטים על מנת שנוכל להמשיך ולחשוב יחד על דרכי ההתמודדות הטובות ביותר עבורכם ועלמנת להשכין מעט שקט בבית. בברכה אלמוג