קשיי למידה - גבולות
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום. יש לי ילד בן 9 עם קשיי למידה בהבנת הנקרא (הילד קורא אך הבעיה היא כאשר הוא צריך לנסח את מה שקרא). הילד חוזר מהלימודים בשעה 13:00 ועד שאמא לא חוזרת מהעבודה הוא לא מכין את השעורים בטענה שהוא לא יודע וכאשר האמא מתפנה מתחילה עם העזרה הסיפור נגרר לשעה 22:00 וכל הבית מסתובב סביב קשיי הלמידה של הילד . האם תשובה כזו היא בריחה מהקשיים (כי אינני מאמין שהקושי שלו הוא כזה שאינו יכול להכין 40% מהשעורים) , האם להעמיד בפניו גבולות שיכין שעורים כל מה שהוא יודע עד שהאמא תגיע ובאם לא יכין אין חברים ואין מחשב ואין משחקים וכו"י , כי לי נראה שנוח לו וקל לו שהאמא עוזרת לו בהכנת השעורים גם בחומר שהוא יכול ומסוגל לבדו ללא עזרה. האם לילד עם קשיי למידה יש להציב גבולות ? מה דעתך ? תודה
לילה טוב, אתחיל מן הסוף - לכל ילד ואין זה משנה כלל האם הוא לקוי למידה או לא יש להציב גבולות. השאלה המשמעותית כאן היא הדרך. אני לא מאמינה בשום אופן או צורה של דרך ענישה או מניעה. לדעתי, דרך זו גורמת לנזק רב בהרבה מן התועלת שהיא יכולה להביא, וזו אם בכלל קטנה מאוד. הטענה של בנך כי אינו יודע נובעת מחוסר ביטחון עצמי ופחד מכישלון. אסור בשום פנים לפרש זאת כעצלנות או חוסר נכונות לשיתוף פעולה. פעמים רבות מישיכול לחלץ את המשפחה ממצוקת שיעורי הביית הוא גורם ניטראלי כמו חונך חיצוני , אשר יוכל ביתר קלות לשים גבולות בתחום זה. השאירו את הזמן הפנוי שלכם ההורים לזמן איכות ולא על מריבות מתי וכיצד יש להכין שיעורי בית. בברכה אלמוג