הכוונה בבקשה
דיון מתוך פורום לקויות למידה
אלמוג שלום, אני אמא לילד בן 7, בני בכיתה א'. בני סקרן מאוד, חכם ובעל יכולת ביטוי גבוהה במיוחד,רוכש ידע ובעל קליטה יוצאת דופן. במשוב שקיבלתי ממחנכת הכיתה נאמר לי כי: מבחינת חשבון בני מצוין אין לו בעיה והוא "רואה" את התשובה לפני שמסתימת השאלה. מדעים, חינוך גופני, יצירה ומוסיקה בני משתתף מתעניין ומראה בקיאות בחומר ויותר מכך. הבעיה היא בשיעורי שפה, קריאה / כתיבה ומבחינה התנהגותית. בני מתקשה בשפה הכתובה, למרות שכאשר מתאמץ מעט הוא מצליח מאוד. מבחינה התנהגותית בני מפריע למהלך השיעור, מפטפט ואינו מסים משימות,לפי דברי המורה בכל השיעורים. גם אני מרגישה בקושי בימים מסוימים הכנת השיעורים יכולה להמשך 3 שעות לפחות ובאחרים חצי שעה ללא קשר לנושא השיעורים. עלי לציין כי אני גרושה ובני הינו בן יחיד, יחסיו עם האב מעולים, ולאחרונה יש שיתוף פעולה פורה ביננו לגבי הקשיים של הילד. אבקש לקבל הכוונה איך לטפל בקושי של הילד (כרגע התחלנו בטיפול בפרחי באך) , ברצוני לציין כי הילד מודע לחלוטין להתנהגותו.
מירב ערב טוב, בשלב זה אני מתרשמת כי יש לגשת לאבחון רב תחומי. יתכן מאוד ובנך מחונן ובעל לקויות למידה שפתיות. שילוב זה מתסכל מאוד, וככל שתוגדר בעיית הלמידה מוקדם יותר, כל יפגע בנך פחות. לאחר הבחון זה ניתן לשקול בעת הצורך אבחון קשב או סיוע רגשי. בברכה אלמוג
מירב בוקר טוב, יש נן מספר אפשרויות לקבלת השתתפות בערית אבחון: א. משרד החינוך פני ליועצת בית הספר לקבלת טפסים לקבלת מלגת אבחון. יתכן כי תוכלו לקבל השתתפות חלקית או מלאה במימונו. ב. קופת חולים פני לתחנה לטיפול במשפחה באיזור מגוריכם. קופת החולים משתתפת במימון אבחונים וטיפולים עד להיקף של 80%. מקווה שעניתי על שאלתך בברכה אלמוג