חוסר ארגון

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

14/11/2005 | 20:49 | מאת: עינת

שלום יש לי ילד בן 11 לומד בכיתה ו'. לפני כשנתיים עשינו לו אבחון של קשב וריכוז וכן אבחון דידקטי ופסיכולוגי מכיון שהילד כל הזמן חלם בכיתה, רק צייר, לא הקשיב והיה עסוק במיליון דברים רק לא בשיעורים. ובכן בעיות קשב וריכוז אין לו אך מה שאמרו לנו שיש לו זה חוסר ארגון. באיבחון נמצא שהילד אינטליגנטי, בעל דמיון רב, ילד נעים ומנומס. אך הבעיה היא שמה שיש לו בראש קשה מאד להעביר בכתב, וזה אומר שבכיתה הוא כמעט לא רושם שום דבר כי הוא מאד איטי, את המבחנים הוא מסיים ברגע האחרון והמורות מתלוננות שהוא בעצם בכלל לא נמצא בכיתה וזה מאד מפריע להם. במשך 4 שנים הוא עבד עם תרפיסטית של הבית ספר, בהתחלה באופן יחידני ואחר כך באופן קבוצתי וזה עשה לו מאד טוב, הוא נפתח, קיבל בטחון עצמי ונהיה מאד חברותי. הבעיה היא שאין לו מיומנויות למידה בכלל לדעתי, גם בבית כל דבר צריך לבקש ממנו 10 פעמים עד שהוא מבצע וכן בכיתה המורה אומרת לו משהו 10 פעמים לפחות עד שהוא מתעורר ועושה ולפעמים גם לא עושה. עלי לציין שכמה שהמורות חושבות שהוא לא יודע שום דבר, הוא יודע הכל, הכל נמצא בראשו, הוא יודע בלי לכתוב ביומן את שיעורי הבית והוא גם עושה אותם, לפעמים באיחור ופיגור של חומר שנלמד לפני שבוע, אבל הוא עושה. הוא ממש יודע הכל, אבל בעצם הוא לא לומד כמו ילד רגיל, איך אפשר ללמד ילד ללמוד? בשנה הבאה הוא עובר לחטיבה ואני כבר בלחץ, כי שם לא נראה לי שיוותרו לו. תודה

לקריאה נוספת והעמקה
16/11/2005 | 18:34 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

עינת ערב טוב, קודם כל אל תילחצי. סביר להניח כי בנך יסיים 12 שנות לימוד לאחר שלמד בתיכון, התכונן לבחינות בגרות ולא כתב שום דבר במחברת. ואת יודעת מה? זה לא סוף העולם. מה כן? בנך זקוק לשיעורי אסטרטגיות למידה. הוא צריך ללמוד ליעל את דרכי למידתו כך שיפצו על האיטיות שבכתיבה וההתארגנות המאוחרת. מיומנויות למידה הן נרכשות ודאי בקרב תלמידים נבונים. אל תילחצי מדעות המורים במערכת החינוך. בנך מיוחד, יש לו דרך משלו ומוריו אם ירצו או לא יצטרכו להתרגל. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה