מה לעשות ? או אולי,מה לא לעשות ? - דחוף-

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה - תמיכה

01/09/2008 | 11:42 | מאת: שושנה

אורלי שלום. מקווה מאד שאני בפורום הנכון,וממש צריכה עצה מקצועית דחופה . יש לי בן בן 11. 68 ק"ג / 157 ס"מ. עד אתמול הייתי בטוחה שהמודעות המפותחת שלו לנושא תזונה - אמנם מכתיב לו שינוי בהרגלי האכילה שלו. הוא מעוניין להפחית ממשקלו, או לפחות להשאר באותו משקל ורק לצמוח לגובה תוך כדי כך. ואז, אתמול... פתחתי צנצנת של ממרח שוקולד,וסימני התעלות העמוקות בשוקולד, שהשאירו אצבעות - לא השאירו מקום לספק כלשהוא. ברור לי לחלוטין של מי האצבעות היו. אני ממש לא יודעת אם להגיד משהו, או לא... ואם כן, מה בדיוק ואיך !!! כל כך מפחדת לפגוע בו בצורה שתגרום נזק יותר מאשר תועלת. אני מנסה להסביר איך אני מרגישה ומה אני חושבת (שני מישורים נפרדים...) אבל אני פשוט אובדת עצות. עזרתך בבקשה. תודה מראש לתגובתך המהירה.

לקריאה נוספת והעמקה
01/09/2008 | 23:35 | מאת: sadness

לילה טוב שושנה, עד שאורלי תענה לך אנסה לכוונך. אני מבינה שבנך סובל מעודף משקל וזה מטריד אותך. מעבר לכך שירידה במשקל ושמירה עליו הינה משימה קשה מאד עבור ילדים ומבוגרים כאחד, התנהגותו של בנך מושפעת לא מעט גם מהתנהגות הסביבה הקרובה אליו ביותר, היינו: מהתנהגות משפחתו הגרעינית. איזו התנהגות תזונתית נהוגה בביתכם - מתפשרת ורכה, דורשת אך מתפשרת או נוקשה ודיכוטומית (אוכל אסור/אוכל מותר)? האם יתר בני המשפחה רזים? האם את עסוקה בדיאטות? האם יכול להיות שמופעל לחץ לא קטן על הילד בכיוון? אלו רק נקודות למחשבה. מותר לילדך "לחטוא" בממרח שוקולד במידה מדי פעם, כי דרישה להתנזרות מוחלטת תביא בסופו של דבר לזלילות מוסתרות, כפי שנוכחת. בנוסף, קיימות כיום מסגרות לילדים בעלי עודף משקל, וכדאי לפנות לייעוץ אצל דיאטנית מומחית לילדים שתיתן לו ולכם את הכלים להתמודד עם המשימה מבלי לגרום לו נזק נפשי מיותר. ברור גם שהוא זקוק לעזרת כל המשפחה כדי להגיע למשקל אופטימלי, גם אם זה אומר לשנות את התפריט הביתי.

02/09/2008 | 09:45 | מאת:

שושנה יקרה- אני מבינה שאת במצוקה קשה מול הילד, מצד אחד הוא סובל מהשמנת יתר ומצד שני את מנסה להכניס אותו למשטר דיאטה ומפחדת לומר הערות כדי לא לגרום נזק. אני מציעה לך לפנות למישהו מקצועי ולא לפתור את הבעיה לבד. ללכת לדיאטנית שתתן לו תפריט מוסדר שגם שם יש מעט ממרח שוקולד פה ושם ודברים שהוא אוהב אבל בכמויות מותרות. אם תגידי כל היום לילד לא ולא ולא הוא פשוט יעשה דווקא וכמו שאת רואה בהחבא הוא הולך ולוקח שוקולד כי ילד זה רק ילד גם אם הוא קצת שמן. האם בני הבית רזים? האם הם אוכלים תזונה נכונה או ג'נק פוד וכו', חשוב שכל הבית יהיה בקטע של תזונה נכונה שיראה שהוא לא לבד ויש לו תמיכה. חשוב לעשות את זה נכון ובטוח כי הגיל הזה הוא מסוכן ובקלות יכול להפיל אותו למקומות לא טובים. זכרי שאנורקסיה ובולמיה היא לא רק של נערות אלא גם יש בנים בפנים אז לכן חשוב להקפיד לעשות את זה נכון ובליווי של מישהו מקצועי.

02/09/2008 | 10:42 | מאת: שושנה

שוב שלום ותודה על התשובות. על מנת להבהיר כמה נקודות,שהתגלו כבעלות משקל מתוך השאלות שהועלו : אין משטר דיאטה ואין מאכלים אסורים.הגבלות רק על כמויות. הגישה הכללית היא שאפשר לאכול מהכל אבל במידה. וצריך לחשוב לבד מה כדאי/לא כדאי להכניס לפה. ממתקים ? - כן, אפשר ! אחד ביום ולא חייב להיות כל יום. התפריט המשפחתי מאוזן בהחלט, ארוחות משותפות /פירות וירקות. בהחלט אוכל לומר שהתפריט מאורגן ובריא מעל הממוצע . מק'דונלדס נחשב מוקצה מחמת מיאוס (מיוזמת הילדים דווקא) ולהזמין פיצה הביתה זו אופציה של תיקון פנצ'ר בארוחה ביתית מבושלת - זה יכול לקרות פעם בחודש וחצי / חודשיים. !! כך שלמעשה, בסך הכל - אין דיקטטורה שחונקת את הילד בהגבלות. ואין "לא ,לא, לא ",כל היום . ודווקא בגלל זה כל כך הזדעזעתי מעניין השוקולד. נכון,ושתיכן צודקות שככל שמגבילים וחונקים יותר,כך ייקרע החבל מהר יותר. ובדיוק מסיבה זו ,נקטנו בגישה ליברלית . וכדי לא למצוא את עצמנו במצב של חסכים וחסרים - יש תמיד גם סוכריות ושוקולד ללא סוכר בבית. כך שאם יש רגע שמתחשק משהו מתוק - אז יש !!! ואפילו טעים מאד, כך שאין מקום להרגיש שמתפשרים על טעם אמיתי של שוקולד. אולי עכשו התמונה ברורה מעט יותר. אנחנו בכל מקרה מאד פתוחים ומדברים על נושא המשקל ותזונה נכונה (כמו הרבה נושאים אחרים) והמודעות גבוהה לנושא.