שאלה

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה - תמיכה

28/12/2014 | 11:52 | מאת: סתיו

שלום, רציתי לשאול, בתי שינתה את התזונה ורציתי לשאול אם זה בסידר בגלל שבתפריט היום יומי שלה היא הורידה את האורז, תפוא, לחם ומתוקים. התפריט שלה בבוקר מכינה שייק מעלי מנגולד ועלי סלק עם אגוזי המלך ושקדים, אוכלת תמר עם שקד, סלט ענק עם קוטג ואגוזי מלך וגרעיני תירס מקופסת שימורים, בין לבין פריכית עם קוטג, בצהריים ירקות מוקפצים עם חזה עוף מוקפץ (לפעמים לאחר מריבה מסכימה לאכול בטטה), יוגורט עם פירות, ושוב סלט בערב עם קוטג, (המון ירקות אוכלת כל היום) האם זה נורמלי? תודה (המחזור תקין)

לקריאה נוספת והעמקה
28/12/2014 | 13:03 | מאת:

שלום סתיו, שינויים כמו שתיארת בתזונה של ביתך יכולים להיות סימן למודעות גבוהה יותר לתזונה נכונה ובריאה אבל יכולים להיות גם סימנים מקדימים להתפתחות של הפרעות אכילה. חסרים לי הרבה נתונים על מנת להבין מה מצבה. למשל, מה גילה? האם היא ילדה, מתבגרת או מבוגרת? יש הבדל בצרכים של כל גיל. מהם נתוני הגובה והמשקל שלה? האם חלו שינויים במשקלה לאחרונה? האם ירדה במשקל באופן מדאיג? האם היא עסוקה באופן מוגזם או אובססיבי בתזונה שלה? כמו כן קשה לדעת אם היא מקבלת את כל אבות המזון משום שאין לנו מידע מדויק לגבי הכמויות שהיא אוכלת. ולא לגבי הפיזור של המזונות לאורך היום. דאגתך היא במקומה, חשוב להבין אם ביתך מקבלת את כל אבות המזון, האם היא מאוזנת מבחינה תזונתית ורגשית והאם לא מתפתחת הפרעת אכילה אצלה. אני מציעה לך לקבוע פגישה אצל דיאטנית קלינית ולהתייעץ איתה. רצויי שגם ביתך תהיה בפגישה. אם יש חשש להפרעת אכילה שמתפתחת אני ממליצה מאד להתייעץ עם דיאטנית קלינית מומחית בהפרעות אכילה או לפנות למרכז המטפל בבעיות אילו.

28/12/2014 | 13:38 | מאת: סתיו

תודה על התגובה המהירה :) הלוואי שאני טועה ושהיא אוכלת בריא... גילה 19, ילדה, מתבגרת (מתי זה נגמר?!) גובה: 1.63 משקל 50, שהיתה בת 14 ירדה 10 קילו והגעתי איתה להפרעות אכילה אך היא שיתפה פעולה והעלתה מה שצריך תוך 3 שבועות והכל בסידר, אך לא אשקר, יש לה אובססיה לתזונה שלה, לא מוכנה לסטות גם בשביל הכייף והנשמה, טוענת למה להכניס את הרעלים שאפשר לאוכל פרי במקום ממתק?!, מפגזרת את המזונות לאורך כל היום, מהצד ניתן לקנא בה...היא חולת ספורט, והאמת היא לא אוהבת את מה שנראה במראה וזורקת כל הזמן על אחות שהיא רזה... וכמובן כל האשמות כלפיי...