כאבים מוקדיים בחזה הימני

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

04/04/2014 | 06:13 | מאת: ש

אני בת 17, בריאה בד''כ (למעט אסתמה קלה), כמעט שנה מאובחנת עם ליפומה בקוטר 2.4 סמ' בצוואר ימין עליון, קרוב לקנה הנשימה (כבר נעשו אולטראסאונד-הגוש מוגדר היטב, ושני ניקורים שאישרו האבחנה השפירה). יש כאב בלתי סדיר באיזור הגוש שמתפשט ממנו ועד הלסת והאוזן מימין (נשלחתי גם לMRI להערכתו ובחינת גבולותיו, אך למרבה הפליאה הוא לא הודגם כלל למרות חומר הניגוד והקפסולה השומנית שהוצמדה לעור, ועל אף שבחודש האחרון ישנה גדילה שלו מ2.0 ס''מ ל2.4). עד כאן ההיסטוריה הרלוונטית. ב-5 החודשים האחרונים התחילו גם כאבים בלתי סדירים עמומים תחת עצם הבריח הימנית (כ5 ס''מ תחתיה ומעל לשד), מרגיש קצת כמו מכה יבשה, אך לא עברתי כל טראומה באיזור. הכאב מתמיד לפעמים כמה ימים ברצף ויום אחד נעלם, לסירוגין. החמרה קלה בכאב לאורך הזמן, ובשבועות האחרונים הכאב אף החל להתפשט מעל לעצם הבריח הימנית באופן פתאומי. מתגבר במתיחת הצוואר, התכופפות לפנים והרמת עצמים כבדים. רופא המשפחה שלח אותי לאולטראסאונד לשדיים ולרקמות רכות בבית החזה להבררת הכאב, אך לא נמצא כל ממצא חריג ברקמות הרכות. משום כך המליץ הרדיולוג הבודק על מיפוי עצמות\CT, מחשש לבעיה בעצם (רופא ריאות שלל בעיה ריאתית, כולל צילום ריאות). שאלותיי-איזו מן הבדיקות כדאי לעשות קודם, אם בכלל (יש לי כבר תור לCT בית חזה החודש, על כיוון המיפוי כלל לא הלכתי כי רופא המשפחה שלי המליץ קודם כל על CT)? ומי מהבדיקות רגישה יותר לפתולוגיה בתוך העצם (למשל, ממקור דלקתי\תהליך תופס מקום חלילה)? כמו כן, עד כמה הקרינה במיפוי גדולה לעומת הקרינה בCT חזה (להבנתי, במיפוי, גם בכל גופי, הרבה פחות קרינה. שואלת כי כבר ספגתי כמות מכובדת מאוד של קרינה השנה כולל CT עמ''ש צווארי וסינוסים, פעמיים רנטגן ריאות, סינוסים וצילום פנורמי דנטלי, ואשמח מאוד להמנע עד כמה שאפשר מקרינה מיותרת)? אני וההורים ניסינו לקבל הפניה לבדיקת MRI קודם כדי להמנע מכל הבדיקות המקרינות שהוצעו, אך לצערנו אף אחד מהמומחים שפנינו אליהם לא הסכים לתת הפניה בטענה שאין איזור הכאבים שייך לו (כולל רופא המשפחה, כירורג כללי וכירורג חזה, אורתופד, רופא ריאות ואא''ג) כך שלצערי נותר לי רק לפנות לCT\מיפוי. רב תודות.

לקריאה נוספת והעמקה

את בהחלט צודקת, חבל על הקרינה במיוחד לאור מה שכבר עברת, ב ct הקרינה גבוהה למדי ויותר ממיפוי אך לדעתי יש לדרוש Mri ולהסביר את כל מה שעברת בשנה האחרונה , בהצלחה

21/04/2014 | 01:14 | מאת: ש

מאז שהכאב התחיל ועד היום, כפי שכבר ציינתי, הלכנו לאינספור מומחים, כאלה שבית החזה הוא התמחותם כמו כירורג החזה ורופא הריאות, אפילו ראומטולוג ורופא כאב) וגם כאלה שלא (אורתופד, אא''ג, כירורג כללי), הכל בניסיון להמנע מהקרינה. אבל אף אחד, גם ללא תיאור המצב לפרטיו, לא הסכים לבדוק את האיזור או לתת הפניה\המלצה (חלק גם אמרו שלדעתם אין עילה לMRI, שוב, רק מתיאור בע''פ וללא בדיקה פיזית), אפילו עם הלחץ מההורים. אפילו לשרת הבריאות כתבתי, תיארתי לפרטי פרטים כל מה שעברתי בחודשים האחרונים. אך הם חזרו אליי בטלפון ואמרו שאין בידם לעזור משום שאפילו לא קיבלתי הפניה שניתן להתחשב בה! זה אבסורד ואני מרגישה ממש כאילו נפלתי בין הכיסאות, ולא נותר לנו למי לפנות. לכן אני מנסה להבין כעת איזו מן הבדיקות היא הרע במיעוטו ותהיה הכלי הנכון ביותר לאבחון המצב שלי (גם כדי להמנע מהשלמת הבדיקה בבדיקה מקרינה נוספת). מה דעתך, CT או מיפוי? ברור לי שאין הבעיה קשורה לתחום האורתופדיה, אך בכל זאת אשמח להמלצתך.

מנהל פורום אורתופדיית ילדים