רגלי X + כאבים

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

04/09/2004 | 22:05 | מאת: אמא דואגת

רגלי בני בן הארבע ניראים כרגלי X שהבירקיים נושקות וכפות הרגלים יוצאות החוצה האם זה דבר שחולף הוא היה אצל רופא אורטופד בבדיקה לפני כחצי שנה והוא בדק ואמר שכן זה דבר שחולף שאין לי מה לדאוג אבל המצב לא השתנה. האם זה ישתנה? הוא גם מתלונן כל הזמן שיש לו כאבי רגלים הוא פעם אומר שהכאב נמצא בבירכיים ופעם בקרסוליים וקשה לו אחרי הליכה הוא מתעייף אני לא יודעת עם זה פינוק או באמת כואב לו ומה לעשות עם זה הרופא שאל אותי עם גם בזמן משחק הוא מתלונן על כאבים ואמרתי לו שלא רק בזמן הליכה הוא מבקש שנרים אותו כי כואב לו והוא לא יכול ללכת הרבה. יש לציין שלפני שלושה חודשים הוא היה חולה במחלת הנשיקה אני לא יודעת עם יש קשר. האם להתייחס ברצינות לכאבים וללכת לבדיקות מקיפות או שזה פינוק של הילד שנרים אותו ושהוא לא יצתרך ללכת הרבה? והאם זה נקרא כאבי גדילה? תודה על התשובה

לקריאה נוספת והעמקה
05/09/2004 | 18:04 | מאת: ד"ר אסא לב-אל

הצורה של הרגליים אצל ילד משתנה עם הגיל . הם נולדיםם בדרך כלל עם ברכיי עקולות ( רגלי O ) ולקראת גיל 3 מקבלים ברכיים קלובות ( רגלי X ) שמשתנות לצורה הסופית עד גיל 7-8. בדרך כלל מקבלים רגליים בצורה נורמלית . מיעוט הילדים ישארו עם ברכיים קלובות והתכונה היא לע"ק משפחתית . במידה שהברכיים נשארו קלובות אחר גיל 7 כדאי לפנות לאורתופד שיבדוק וימדוד. אשר לעייפות ולכאב, ילדים שיש לה גמישות יתר של המפרקי נוטים להתעייף על נקלה ולכאוב בהליכה ממושכת במיחוד אם הם כבדי משקל יחסית ואם יש להם ברכיים קלובות. יתכנו גם סיבות אחרות כמובן ואין לחשוש מלשוב ולפנות לאורתופד או אף אורתופד ילדים להתיעצות .

09/09/2004 | 13:40 | מאת: אמא דואגת

הילד הוא ילד רזה מאוד ויש לו רגליים קלובות אבל הכאבים נמצאים באזור הברכיים לעיטים קרובות מדי יש לציין שהילד היה גם חולה לפני שלושה חודשים במחלת הנשיקה לכן הרופא אמר שיכול להיות שזה כאבים לאחר המחלה. השבוע פניתי לרופא אורטופד ילדים שוב שיבדוק את הילד בשל תלונתו על כאבים חזקים בבירכיים אז הוא אמר לי שאין צורך לבצע צילום ושהוא לא רואה שום דבר מדאיג ושזה אולי כאבי גדילה. האם זה יכול להיות כאב גדילה?

מנהל פורום אורתופדיית ילדים