סדק בעצם השוק-דחוף!

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

16/04/2003 | 01:38 | מאת: עדי

לביתי בת השנה יש סדק בעצם השוק (העבה מבין השתיים) כתוצאה מפיתול הרגל במגלשה. בתמונת הרנטגן לא רואים היפרדות של העצם (העצם נותרה שלמה במקומה) . עליי לציין כי לפני המקרה ביתי הייתה פעילה באופן כללי, הולכת בעזרת חפצים תמיכה בקיר וכד' . האורתופד המליץ לגבס את הרגל למשך 10 ימים עד שבועיים ע"מ למנוע ממנה כאבים והחמרה. לפני יישום ההצעה הזו החלטנו לשקול אפשרויות נוספות במטרה לא להכביד על שגרת היום יום של ביתנו. ולהלן השאלות שיסייעו לנו בקבלת ההחלטה: 1.בכדי למנוע ממנה חוויות טראומטיות נוספות (ביקור אצל הרופא , צילום הרנטגן וכד') שקלנו במקום להשתמש בגבס להקפיד ולשמור על הרגל מלהיחשף לפגיעות (למשל להחזיק את הילדה על הידיים זמן רב יותר מבד"כ) האם בשיטה זו איחוי העצם יהיה זהה לשימוש בגבס? 2. האם הגבס נועד רק להגביל תנועה ולמנוע קבלת מכות או שיש לו תפקיד באיחוי העצם והחלמתה? 3. במידה ולא נשתמש בקיבוע האם צפוי להיגרם נזק לרגל? 4.האם גבס פלסטיק יעיל רפואית כמו גבס רגיל? מבחינת שיקול הנוחות הן לילדה והן לנו הפלסטיק נראה טוב יותר. 5.האם נטילת סידן בסירופ תאיץ את בניית העצם ? אם כן, האם קיים סידן כזה לתינוקות? 6.מהי הערכתך לגבי זמן איחוי העצם וחזרתה של הילדה ללכת ולזחול כמו קודם?

לקריאה נוספת והעמקה
16/04/2003 | 16:51 | מאת: ד"ר אסא לב-אל

תאמיני לי גבס זה הפתרון הנוח יותר לילדה . גבס פלסטי בתנאי שהוא "גבס רך" , אפילו עדיף. מתן סידן לא משנה מאומה בתהליך הריפוי. וסירוף הסידן הטוב ביותר נקרא חלב. זמן איחוי מצופה 3 שבועות . אין צורך בצילום רנטגן נוסף. את הגבס הרך אפשר לגזור במספרים בבית.

17/04/2003 | 22:49 | מאת: עדי

תודה לך על התשובה. בהמשך להמלצתך על הגבס הפלסטי הרך, האם חבישה יומיומית ויסודית של הרגל בתחבושת אלסטית יעילה באותה המידה? באם לא, מה ההבדל העקרוני?

מנהל פורום אורתופדיית ילדים