קרע הרצועה פטלה-פמורקית מדיאלית.

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

07/08/2019 | 21:59 | מאת: אפרת

בתי בת ה-14 פרקה את פיקת ברך שמאל בעת ריקוד בבית לפנ שלושה שבועות.כאביםעזים,נפיחות עצומה והפיקה הייתה בצד הברך.במיון נעשתה חזרה של הפיקה למקום.צילום רנטגן ללא ממצא של שבר.נעשתה חישה אלסטית ל-4 ימים וביקורת לאחר שבועיים.ב-1/8 בביקורת שוב צילום רנטגן ללא ממצא חריג.הומלץ על בירכייה .ללא פעילות ספורט וביקורת בעוד 4 שבועות.היום עדין ישנה נפיחת .כאב בצד הפנימי של הברך ואי יכולת לעמוד על הרגל (מרגישה שהברך לא מחזיקה אותה).באופן פרטי ,עשו לה היוםאולטרסאנד שבפיענוחו נכתב:הממצא מתאים לקרע ברצועה פטלה -פמורקית מדיאלית.נראהנוזל בכמות בינונת בתוך בורסה הסופראפטלרית. אשמח ואודה לך על הסבר הממצא והנוזל.ומהו הטיפול בממצא זה על מנת שלא יווצרו לה ביות עתיד בעקבות הפריקה.בקרוב מתחילה שנת הלימודים ואיננ יודעת האם היא תוכל להתחיל את השנה כמ כולם.היא מצליחה להתהלך בבית רק בעזרת קב.

לקריאה נוספת והעמקה

פגיעה יחסית שכיחה לגילה, החלמה קשה לעיתים, רצוי לבצע בדיקת MRI לשלילת פגיעות נוספות ו/או סחוסיות. הרצועה זו הרצועה שנפגעת בד"כ, הנוזל חסר משמעות ונספג עם הזמן. בלי קשר צריך לבדוק אותה ולראות האם מבנה רגליה בסיכון יתר לפריקות.

08/08/2019 | 18:17 | מאת: אפרת

תודה על המענה. היום הייתי אצל רופאת המשפחה עם תשובת האולטרסאנד והיא אמרה שיש גם ממצא של ציסטה סינוואלית.מה זה אומר נוסף לממצא של הקרע ברצועה פטלה-פמורקית מדיאלית?? האם הברכייה אמורה לטפל בבעיה? חוששת מנזק עתידי ומפריקות חוזרות.האם לדעתך טיפול בברכייה ומנוחה מספק?האם היא למרות הקושי לעמוד על הרגל חייבת להתהלך עליה ?זה מה שהתבקשה מהאורטופד.לא נראה לי שיתנו לה לבצע mri כי גם את האולטרסאנד ביצעתי פרטי לגמרי כי לא חשבו לנכון לתת לה לבצע בדיקה זו.לאחר הביקורת ב-1/8 אמרו לנו להגיע לביקורת רק בעוד 4 שבועות.. מאוד מאוד דואגת.אשמח לדעתך

מנהל פורום אורתופדיית ילדים