ילד בן 3 לא מסוגל לדרוך על הרגל בעקבות חבלה

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

25/06/2017 | 14:24 | מאת: אירה

שלום רב! לפני כשבוע הילד (בן 3) החליק על הרצפה על חתיכת פאזל. היה נראה שנמתח על רגל שמאל ופרץ בבכי חזק. מאז אותו אירוע לא מסוגל לדרוך על הרגל, אומר שכואב לו ועובר לזחילה (מיותר לציין שמגיל שנה הולך ומדובר בילד אקטיבי מאד שרגיל לרוץ במהלך רוב היום). באותו יום בוצע צילום רנטגן במוקד מכבי ונאמר לנו אורותופד כי יש חשד לשבר בבסיס משרק 5. אי לכך, הוא שם לילד חבישת JONES. לא הייתי שקטה והלכתי לאורתופד ילדים פרטי ששלל שבר וטען כי לא על סמך הצילום (אותו אחד) וגם לא על סמך בדיקה ידנית אין ממצא חריג והוריד את החבישה. אם אין שבר, מה יכולה להיות הסיבה שהילד שבוע אחרי החבלה לא מצליח לדרוך על הרגל ולעשות אף צעד? אילו בדיקות נוספות ניתן לבצע? האם יכול להיות שמדובר במתיחת שריר/גיד? אודה מאד לתשובתך!

לקריאה נוספת והעמקה

שבר בסיס מסרק חמישי מוזר לגילו. מירב הסיכויים כי יש שבר שאינו נצפה בצילום ובד"כ חולף מעצמו תוך שבועיים-שלושה. אם נבדק ע"י אורתופד ילדים והיה תקין הייתיממתין עוד שבוע (כמובן בתנאי שאין חום או החמרה) ורואה לאן זה מתפתח

29/06/2017 | 16:50 | מאת: אירה

תודה על תגובתך. משיבה לטובת מי שיתקל במצב דומה ויחפש את הנושא ברשת. היינו אצל אורתופד נוסף כדי לשמוע עוד חוו"ד. מסתבר האורתופד ילדים הקודם פספס (!) שבר בשוק (Toddler's Fracture) שהינו השכיח ביותר בגילאי פעוטות למיטב הבנתי. כעת מכיוון ש"עודדנו" את הילד לדרוך וללכת (או יותר נכון לצלוע), כבר אין טעם לגבס, אלא רק להמתין שזה יתחבר מעצמו.

זה מה שהתכוונתי לומר לך, בגלל זה אין לעודד דריכה אלא לתת להם לעשות כרצונם ואז נמנע כאב מיותר, התוצאות בכל מקרה טובות בד"כ.

29/06/2017 | 19:36 | מאת: אירה

כמובן שלא היינו מעודדים אותו לדרוך אם לא הייתי מקבלת הנחיה כזאת מאורתופד מומחה ילדים! מגוחך שאורתופד אחד הבחין בשבר במקום שלא קיים (החליט לצלם רק כף רגל משום מה) והאורתופד השני (יש לציין, בעל שם מוכר) שלל את השבר בבסיס מסרק, ושניהם לא הבחינו בשבר בשוק הרגל. יש לי שאלה נוספת: האם לא כדאי לעשות צילום רנטגן עכשיו כדי לוודא שאכן זה toddler's fracture (למרות שלפי כל הסימנים אכן מדובר בזה). ומה ניתן לעשות במצב הנוכחי שכבר לא ניתן לגבס? איך אפשר לעזור לילד להחלים? אולי חבישה?

לדעתי רק סבלנות שבועיים-שלושה ויהיה בסדר ולתת לו פעילות כפי רצונו בלבד

מנהל פורום אורתופדיית ילדים