שייקים ירוקים

דיון מתוך פורום  טיפולים משלימים בסרטן

05/06/2013 | 02:33 | מאת: בטהובן

השאלות הם עבור חולי סרטן בלי להתייחס לתוספי תזונה אלא רק למזונות שאני שואל . האם צריכה של 800 - 1000 גרם של ירקות מצליבים ביום ו6 ק"ג צריכת ירקות מצליבים בחודש זו כמות מספקת או שצריך להעלות/להוריד את הכמות ? האם צריכה של 3-5 כוסות שייק ירוק ביום ובין 24-28 כוסות שייק ירוק בחודש זו כמות מספקת ? כל כוס שווה ל200 מ"ל והיחס בשייק הוא 20% - 40% פרי ו60% עד 80% עלים ירוקים .

06/06/2013 | 09:43 | מאת: צביה רן

בנושא של השייקים הירוקים אני יכולה רק לשתף אותך מנסיוני. השייקים הירוקים מכילים כמות גדולה מאד של סיבים תזונתיים, כך שאם אתה מתכוון לצרוך בערך ליטר של שייק ירוק זה עלול להקשות על מערכת העיכול. אצלי זה גרם לנפיחות גדולה בבטן, גזים ואי ספיגה מספקת של ברזל. אני הייתי מכניסה לירוקים תפוח ירוק ובננה (כדי לתת את המרקם החלק). מה שכן אפשר לעשות זה במקום את כל הכמות האדירה שאתה רוצה כשייק אפשר חלק להכין כמיץ (עם מסחטת ירקות) ואז אתה מקבל ויטמינים ומינרלים רק ללא סיבים. לחולים בסרטן עדיף אפילו יחד עודף של ירקות, לפעמים אפילו ללא פירות. בהצלחה ולבריאות

06/06/2013 | 14:52 | מאת: בטהובן

לגביי כמויות של שייק ירוק אני מתכוון לצריכה של 3-5 כוסות של שייק ירוק ביום ובין 24-28 כוסות בשבוע כאשר כל כוס מכילה מינימום 250-300 מ"ל , זאת לא נראה לי כמות כ"כ גדולה , אחרי חישובים זה יוצא כמות של 857 מ"ל ליום . לגביי אי ספיגת ברזל , הבעיה היא שיש גם אנמיה בסיפור וזה לא טוב שהשייק הירוק גורם לאי ספיגת ברזל במצב של אנמיה , יכול להיות שהפיתרון הוא לקחת תוסף של ויטמין b12 שגם ככה חסר לטבעונים . משפחת בוטנקו גם שותה 1 ליטר שייק ירוק ביום . לגביי הסיבים התזונתיים , הרי אי אפשר לסחוט במסחטת ירקות קשים עלים ירוקים כמו חסה , מנגולד , פטרוזיליה וכ'ו ( או שאני טועה ) , אז אולי אפשר את הפירות שבשייק ( תפוח , בננה וכ'ו ) לסחוט במסחטת ירקות/פירות קשים , את העלים הירוקים לשים בבלנדר בלי פירות ואז למזוג את מיץ הפירות שמהמסחטה לשייק מהעלים הירוקים שנעשה בבלנדר ובכך להפחית את כמות הסיבים כמו שהסברת .. ועוד דבר , אני מקלף את הקליפה של הפירות לפני השימוש ככה שזה גם מוריד משמעותית את כמות הסיבים . מה דעתך ? והאם זאת נשמעת לך דרך טובה להוריד את כמות הסיבים ?

06/06/2013 | 15:15 | מאת: בטהובן

אני מצטט : " הסיבים התזונתיים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות לפי תכונת המסיסות שלהם במים: 1. סיבים מסיסים במים – מצויים בשיבולת שועל, קטניות למיניהן (שעועית, אפונה טרייה ויבשה, עדשים, פול, חומוס, סויה). 2. סיבים שאינם מסיסים במים - מצויים בפירות ובירקות עם קליפה, בדגנים מלאים וגרעיניהם ובסובין חיטה. קיימים גם מזונות מעובדים המועשרים בסיבים תזונתיים כמו דגני בוקר, לחם, קרקרים ומוצרי חלב. בוי נדבר על סיבים תזונתיים של השייק הירוק שאני מכין . אני מכין שייק ירוק שמורכב מ60%-80% עלים ירוקים ורק מ40%-20% פירות ואפילו פחות מזה , בכל שייק ירוק אני שם מקסימום פרי אחד ( תפוח , בננה או אגס) כדי לעדן את הטעם ואם אפשר בלי פירות אז יותר טוב . הרי בעלים ירוקים אין סיבים תזונתיים - סיבים תזונתיים יש רק בירקות או פירות עם קליפה . כמו שאמרתי בין 3-5 כוסות שייק ירוק ביום זאת אומרת צריכה של מינימום 3-5 פירות בלי קליפה ביום מה גם שאת הקליפה של הפירות אני מקלף ככה שאני מוריד כמות די גדולה של הסיבים שלהם , ועוד דבר שאת הפירות אני יכול לסחוט במסחטת פירות קשים וזה גם מוריד את כמות הסיבים וגם אם לא ואני עדיין שם הכול בבלנדר כולל הפירות עדיין 3-5 פירות ביום זה לא כמות כ"כ גדולה של סיבים שתגרום לי לעודף סיבים תזונתיים , אולי השייק הירוק שאת הכנת היה מורכב מ50% פירות בגלל זה זה גרם לך לעודף סיבים תזונתיים . הסיבים עצמם לא נמצאים בעלים הירוקים ( מנגולד, פטרוזיליה , כוסברה וכ'ו ) , וגם אם כן זה לא בכמות כזאת גדולה שתגרום לעודף סיבים תזונתיים כמו שקרה לך , אז גם אם אני ישתה 1 ליטר של שייק ירוק כל יום כמו שאני מכין ולא שייק ירוק שמורכב מ60% פירות ורק 40% עלים ירוקים , לא יהיה לי עודף סיבים תזונתיים.

מנהל פורום טיפולים משלימים בסרטן