בן 70
דיון מתוך פורום פיזיותרפיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני 70 ורציתי לדעת מה פירוש הממצאים בבדיקה CT. בגובה L4L5 ליסתזיס דרגה ראשונה ללא ליזיס.שינויים ניווניים בפצטים. בלט אנולוס אחורי קמור עם לחץ על השק התקאלי ועל השורשים בתעלה ובפורמינות היצרות התעלה. מה אומרים הדברים האלה?האם פיזיוטרפיה או עיסוי יעזרו??
שלום יוסי ליסטזיס הינה החלקה של חוליה L4 קדימה על החוליה שמתחתיה דרגה ראשונה אומר שההחלקה היא פחות מרבע מהחוליה וזוהי הדרגה הקלה ביותר. ליזיס הוא שבר קטן המלווה את אותה תופעה שלא קיים אצלך וזה גם טוב. הבלט הינו בלט דיסק הלוחץ על שורשי העצב הירודים אל הרגל. היצרות התעלה היא היצרות של תעלת חוט השידרה. לסיכום ממצאים אלו לא חריגים מאד לגילך ואף יתכן שאין להם קשר ישיר לבעיה ממנה אתה סובל,בהתאם לבדיקה פיזיקלית ניתן לקבוע האם ניתן לעזור לך בפיזיותרפיה.