מתי לעשות בדיקת הריון

דיון מתוך פורום  מיניות האישה, הריון ומניעתו

22/05/2006 | 15:36 | מאת: משה

שלום רב, החברה שלי שכחה לקחת גלולה (או מספר גלולות) וקיבלה מחזור כלפני 18 ימים. היא המתינה 5 ימים (שבמהלכם היה דימום) והתחילה לקחת סט חדש של גלולות, הדם הפסיק כיומיים לאחר מכן. ביום הרביעי של לקיחת הגלולות (לאחר שהיא נטלה גלולה רביעית) קיימנו יחסי מין ללא אמצעי מניעה ושפכתי זרע לתוכה. היא המשיכה ליטול גלולות באופן סדיר ועכשיו נשארו 3 גלולות. מה הסיכוי שהיא בהריון ומתי יש לבצע את בדיקת ההריון? תודה רבה מראש על התשובה.

לקריאה נוספת והעמקה
23/05/2006 | 09:16 | מאת: שירה

משה בוקר אור שאלתך מתאימה הרבה יותר לפורום רפואת נשים או לחילופין - לרופא נשים בעצמו. מהידע הבסיסי (מאד) שלי בתחום, בדיקת הריון ניתן לבצע כאשר יש איחור במחזור. על כל פנים, המלצה קטנה אך חשובה מאד: במידה וקורה שחברתך שוכחת ליטול גלולה (ובוודאי אם יותר מאחת) - בשארית אותו החודש יש לקיים יחסים עם אמצעי מניעה נוספים (קונדומים למשל) ולא להסתמך על מהימנות הגלולות. לאחר קבלת המחזור והתחלת סבב חדש של גלולות לפי ההוראות - הגלולות חוזרות להיות יעילות ומהימנות. מציעה לכם להתייעץ עם רופא נשים. כל טוב שירה

23/05/2006 | 09:56 | מאת: משה

שירה, המון תודה! אבל מה שרציתי לשאול הוא: קיימנו יחסי מין לא מוגנים לא באותו סבב שהיא שכחה, אלא כבר לאחר המחזור והפעם היא לא שכחה לקחת במשך כל החודש (נשארו עוד 3 ימים). החשש הוא שבגלל שהיא שכחה בסבב הקודם, היא כאילו התחילה ליטול את הגלולות מחדש, ומצאתי באינטרנט שבמקרה זה הגלולות לא כל כך מהימנות ב-7 ימים הראשונים של השימוש. ובדיוק בימים האלה עשינו את זה. ושנינו לא מתכננים ילדים עכשיו בשום פנים ואופן... בתודה רבה מראש!!!

מנהלי פורום מיניות האישה, הריון ומניעתו