וגיניסמוס

דיון מתוך פורום  מיניות האישה, הריון ומניעתו

04/10/2005 | 14:13 | מאת: וגיניסטית

שלום, אני בחורה בת 26 שלא מסוגלת להחדיר אפילו טמפון עקב וגיניסמוס שאובחן רק לאחרונה. מעולם לא עברתי שום סוג של התעללות מינית, אמנם אני באה מרקע של יחסים קשים בין ההורים. מהן הסיבות הידועות לתופעה? האם זה פגם פיזי ונפשי מולד?

לקריאה נוספת והעמקה
04/10/2005 | 16:55 | מאת: שירה

ערב טוב לך וחג שמח לא יודעת אם עשו מחקרים על מנת לבדוק האם מדובר בפגם מולד (משערת שיהיה קשה מאוד לבדוק את הנושא). אני מעדיפה לא להתייחס אל הנושא כאל "פגם" ואני מציעה גם לך להוציא את המילה הזו מהלקסיקון הפרטי שלך. אינך פגומה בשום צורה ובשום אופן. יש לך בעיה מסויימת, ולשמחתך זו *אינה* בעיה רפואית חמורה שאין לה פתרון, ההיפך הוא הנכון - יש פתרונות והם יעילים ביותר. בהנחה שלא מדובר בבעיה על רקע גופני (יש מצבים בהם המבנה של קרום הבתולין מונע כניסה של טמפון/איבר מין או אצבע, ובמקרה זה הפתרון הוא ניתוחי), וגיניזמוס היא תופעה על רקע נפשי, שבאה לידי ביטוי באופן מאוד גופני ומוחשי: במקרים הקשים יותר הנרתיק ממש "נאטם" עד כדי כך שהתחושה היא שאין שום פתח ואין אפשרות ששום דבר ייכנס דרכו. התעללות מינית היא רק אחת הסיבות האפשריות להופעת התופעה, אבל זה בוודאי לא אומר שכל מי שסובלת מהבעיה עברה בעבר התעללות מינית (לחלוטין לא !) לפעמים מדובר על נערה שגדלה בבית שמרני מאוד, בו לא שוחחו על מין או העבירו לה את המסר שמין הוא דבר מלוכלך או אסור. גם זה, כמובן, לא מסביר את כל המקרים ויש נשים שסובלות מהתופעה על אף שגדלו בבית מתירני עם התייחסות חופשית ובריאה למין. אי אפשר לדעת בוודאות מה הגורם לתופעה, נפש האדם היא כנראה הדבר המורכב ביותר בגוף שלנו, והיא רחוקה מלהיות מדע מדוייק. כרגע, עד כמה שאני מבינה את הסקרנות שלך להבין מאיפה זה נובע, חשוב יותר לדעתי להיות פרקטיים ולטפל בבעיה כדי להפוך אותה לזיכרון רחוק מהעבר שלך. הטיפול בבעיה יכול להתבצע על ידי סקסולוג או פסיכולוג, ושמעתי שיש תוצאות נפלאות גם באמצעות טיפול בשיטת ביופידבק. מציעה לך לפנות לרופא הנשים שלך (אמרת שלאחרונה אובחנת, אולי תחזרי אל הרופא שאבחן את הבעיה ושוחחי איתו) ולקבל ממנו המלצות להמשך הטיפול. בהצלחה ושנה טובה שירה

04/10/2005 | 16:55 | מאת: חיפאית

שלום! אני מפנה אותך להסברים באתרים השונים - http://www.clalit20plus.co.il/Clalit/Young/Templates/Inner/ArticleLength.aspx?NRMODE=Published&NRORIGINALURL=%2fClalit%2fYoung%2fSex%2fArticles%2fforumfaq3%2ehtm&NRNODEGUID=%7b5263C2BF-AD3D-4F00-86DC-993E0B0EF5C9%7d&NRCACHEHINT=NoModifyGuest#q2 http://www.tevalife.com/article.asp?id=1799 http://www.infomed.co.il/glossary/g_2834.htm שנה טובה !

מנהלי פורום מיניות האישה, הריון ומניעתו