איחור במחזור לאחר הפסקת גלולות

דיון מתוך פורום  מיניות האישה, הריון ומניעתו

15/07/2005 | 19:24 | מאת: שני

שלום , אני בת 22 והפסקתי לקחת גלולות לפני כ 9 חודשים לאחר תקופה של 4 שנים ברציפות. במהלך ה9 חודשים נתקלתי ב3 חודשים בהם קיבלתי את המחזור בדיוק בשבועיים איחור. שאר המחזורים היו תקינים. האם זה תקין או שיש לי איזשהי בעיה?

לקריאה נוספת והעמקה
15/07/2005 | 19:40 | מאת: שירה

שני ערב טוב, אענה לך בשמחה אבל מציעה לך להפנות את שאלתך לפורום גניקולוגיה, לקבלת תשובה מקצועית מרופא/ת נשים. לא ציינת בפנייתך האם לפני שהתחלת להשתמש בגלולות היה לך מחזור סדיר או לא. שימוש בגלולות לא מסדיר מחזור לא-סדיר, אמנם את מקבלת מחזור מדי חודש בחודשו אולם זה אינו מחזור טבעי. ברגע שתפסיקי את השימוש בגלולות, המחזור ימשיך להיות לא סדיר אם כך היה קודם לכן. איחורים במחזור יכולים לנבוע מסיבות רבות, הורמונליות או אחרות (מתח נפשי, תזונה לא מאוזנת ועוד). כדי לוודא במדויק ממה נובעת אי הסדירות הזו, יהיה עליך לפנות לרופא נשים ולבצע את הבדיקות הדרושות בהתאם להמלצתו. בהצלחה.

15/07/2005 | 21:58 | מאת: ד"ר רוברט הופמן

שלום ! אין לי מידע נוסף לתרום לתשובתה של שירה. רציתי רק להגיד שקראתי, ואני מסכים. אין ספק שאת צריכה להפגש עם רופא הנשים שלך, ולהחליט ביחד אם יש בכלל מקום לבירור רפואי. חוץ מהטירחה, מחזור לא סדיר לא פוגם בבריאותך. לא הייתי מציע לנסות לברר את הנושא בפורום זה או אחר, אלא מול רופא הנשים שלך. כולן צריכות מפגש שנתי עם רופא הנשים ( מצטער ) שכולל בדיקה פנימית, ובדיקת שד של הרופא ( מגיל 30 ). אם רופא הנשים לא נוטה לבצע בדיקות שד שנתיות, תקפידי על בדיקה שנתית אצל רופא המשפחה או כירורג. שבת שלום ! ד"ר הופמן

מנהלי פורום מיניות האישה, הריון ומניעתו