כרס קטנה

דיון מתוך פורום  התנהגות בריאותית

08/05/2007 | 19:07 | מאת: רונן

אני בן 41, גובה 1.70, מממאוד מאוד רזה. (בערך 55 ק"ג). לפני כשנתיים התחלתי לפתח כרס קטנה, מכוערת ומציקה ובעיקר בולטת. מאז שהבנתי שאני כבר לא יכול להרשות לעצמי אכילה בלתי מוגבלת מכל הבא ליד (כפי שהיה נהוג עד לא מכבר), התחלתי להקפיד על כמויות המזון, מרכיביו וזמני הארוחות. הורדתי באופן ניכר את צריכת השומנים שלי (חמאה, בשרים שמנים, קצפות, שמנות, שוקולדים וכו'), סוכרים ופחממות אני צורך בכמויות מאוד סבירות (נניח שתי פיתות ביום), שתיה חמה אינני ממתיק כלל (כך היה תמיד, ענין של טעם) ושתיה קרה עבורי זה מים מינרלים. דיאטה חריפה מזו תאלץ את הסביבה להכריז עלי "חולה נפש" שכן כפי שציינתי אני מאוד מאוד רזה. פעילות אירובית (הליכה) לא ממש שיפרה את המצב ואם לשקול אותה במונחים של רווח והפסד הרי שככל הנראה הכרס לא ממש הצטמקה מחד, מאידך גיסא הבירכיים כאבו לי (תאמינו לי...ממש כאבו). בקיצור...כל כך מפתה אותי המחשבה שניתן להסיר את הכרס הזו באמצעות שאיבת שומן. לא מדובר בכרס גדולה. היא ממש קטנה. היא בולטת משום מבנה הגוף הרזה שלי (שאני ממש אוהב). מצד שני מביך אותי ללכת לרופא עם כרס כל כך קטנה ולבקש לבצע בה פרוצדורה שמתאימה יותר ללוחמי סומו. לא יצחקו ממני?

לקריאה נוספת והעמקה

זה דבר שבא עם הגיל ואין מצב בעולם להיפטר מזה בדרכים רגילות. להוריד שומנים ולהניח לפחמימות להשמין אותך זה לא ממש נכון. אם אתה ממש סובל ומנתח פלסטי יוכל להועיל, מה הבעיה? ואם יצחקו? מי יצחק?

10/05/2007 | 12:58 | מאת: רונן

מורי, תודה. זה מאוד אמפטי. נראה לי שבסוף אני אתגבר על המבוכה ואפנה לפלסטיקאי. למישהו יש מושג כללי בנוגע לעלויות של פרוצדורה מהסוג הזה?

11/05/2007 | 01:06 | מאת: רונן

חלק קטן מהשיקולים נוגעים אולי למבוכה שציינתי קודם. אבל ישנם שיקולים נוספים שצפים כל אימת שהמבוכה קטנה. למשל : מה תהיינה התוצאות המיידיות? האם הן תספקנה אותי? ובנוגע לתוצאות ארוכות הטווח : האם הסיכון אינו גדול מידי? מה בנוגע לעתיד? בהנחה שאשמור על תזונה מאוזנת, האם הכרס הזו תגדל מחדש? וכן שאלות פשוטות של הדיוט : כמה זה עולה? איפה עושים את זה? מה כדאי לדעת? מה צריך לשאול? מאיפה להתחיל? מורי, אולי כדאי להקדיש לזה שניים-שלושה סשנים? אני מבין שאתה עוסק בפסיכולוגיה. אשמח לקבל את תגובתך

אין בה די ללא פעילות גוף כזו המכוונת לחיזוק השרירים בבטן. גם הטוב שבניתוחים הפלסטיים אינו מחזיק לאורך זמן. עוד לא הצלחנו למצוא את מעיין הנעורים ולשתות ממנו. למרות שלמדתי פסיכולוגיה הייתי למעשה יועץ חינוכי וכיום אני לא בזה ולא בזה. ובכל זאת, אני יכול לעודד אותך לגשת לכל מרכז רפואי העוסק בניתוחים פלסטיים ולבקש פגישת יעוץ ללא התחייבות בהקדם. ייתכן ותקבל עצה מועילה ומשמחת וייתכן שיורידו אותך מכל העניין. אולי בכלל עדיף תרגילי כושר כאלה המחזקים את אזור הבטן וכל ההתערבות הפלסטית מיותרת? בדוק כאן ובדוק שם ועשה את הדבר הנכון כשההתערבות הכירורגית צריכה להיות אחרונה.

מנהל פורום התנהגות בריאותית