רואקוטן פעם שניה, דחוף

דיון מתוך פורום  רפואת אסתטיקה ועור

30/08/2005 | 11:44 | מאת: שיר

אני בת 26 לקחתי רואקוטן לפני 4 שנים וזה מאוד עזר לי. לפני חודש התחילו לחזור פיצעונים על הפנים (אבל עדיין אין מה להשוות למה שהיה לי פעם) רופא העור שלי המליץ לי לקחת פעם שניה רואקוטן, 30 מ"ג ליום לחצי שנה, יש לציין, שבפעם הראשונה לקחתי את הרואקוטן יחד עם גלולות מה שהעלה לי בצורה חריפה את רמת הטריקלצרידים והשומנים בדם ולכן לקחתי את הכדורים במינון נמוך כאשר כל הטיפול נמשך שנה. רק שנה אחרי שסיימתי את הטיפול גילו שהשומנים בדם "קפצו" עקב הגלולות. 1)האם, מניסיונך האישי עם מטופלים, התגובה בפעם השניה תיהיה חריפה כמו בפעם הראשונה (כמעט ולא ראו לי פנים...) 2)האם גם לאחר הפעם השניה יש סיכוי שזה יחזור שוב. תודה

לקריאה נוספת והעמקה
30/08/2005 | 13:31 | מאת: ד"ר אשר יהב

השאלה היא באם המנה הכוללת שלקחת בפעם הראשונה היתה מנה מלאה או לא.אם המנה לא היתה מלאה - אזי יש הגיון לתת קורס נוסף בתקווה שזה יסיים את הענין אחת ולתמיד.מאידך יש מקרים למשל שיש ברקע איזו בעיה הורמונאלית;מחזור לא סדיר, שיעור יתר, החמרה של הפצעים לפני המחזור וכ"ו.במקרים כאלה גם קורס שני של התרופה יכול שלא לפתור את הבעיה.במקרה כזה צריך לבצע בדיקות הורמונאליות ולהחליט באם עדיף לתת לך למשל גלולה למניעת הריון מהסוג של דיאנה למשל.

01/09/2005 | 01:12 | מאת: שיר

קודם כל תודה רבה לגבי ההתייחסות. דבר שני עשיתי בדיקות הורמונליאות והן יצאו תקינות המחזור הינו סדיר (כבר 3 שנים ללא גלולות) וגם ההתפרצות היא פתאומית ועד עכשיו הכל היה בסדר. כרגע החלטתי בהתייעצות עם הרפא עור שלי לקחת מחזור שני לחצי שנה אבל שאלתי היא....האם אני צפויה להתפרצות חמורה כמו שהיתה בפעם הראשונה (יש לציין שהפנים שלי דיי בסדר עכשיו .... ) אני נורא מודאגת מהבחינה הזאת. תודה.

מנהל פורום רפואת אסתטיקה ועור