פטרת הנרתיק

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

10/03/2003 | 18:53 | מאת: ליאורה

אני בת 29, וסובלת מפטרת הנרתיק לעיתים קרובות (כ 3-4 פעמים בשנה). הדבר מתבטא בהפרשה לבנה וגרד. פניתי לטיפול גניקולוגי וטיפלו בי כל פעם בטיפול תרופתי (נרות נרתיקיים). ברצוני לדעת האם יש טיפול אלטרנטיבי כלשהוא או תזונתי כדי למנוע את התופעה? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
11/03/2003 | 09:28 | מאת: לילך נהרי

ליאורה שלום בהחלט יש מוצרים טבעיים שיכולים לעזור במצב זה. אני ממליצה לך לקחת באופן קבוע תוסף של אצידופילוס, אחד ליום. כמו כן במצב אקוטי, בו יש את הסמפטומים של הגרד וההפרשה, אני ממליצה על החדרת האצידופילוס (אפשר לפתוח את הכמוסה ולהוציא את האבקה) לנרתיק על ידי מריחתו על טמפון (עדיף כמובן טמפון מבד טבעי הנמכר בחנויות טבע). כדי שהאבקה תדבק לטמפון שימי על זה מעט וזלין או K-Y JELL שאפשר לקנות בבית מרקחת. אפשרות נוספת היא לעשות שטיפות עם שמן עץ התה מדולל במים. לשאוב למזרק פלסטיק פשוט ולהחדיר לנרתיק בשכיבה, להעלות את האגן למעלה (אפשר להתמך על ידי כרית מתחת לישבן) ולהמתין כ 10 דקות. את אותה שטיפה אפשר לעשות גם עם חומץ תפוחים מדולל. בהצלחה!

11/03/2003 | 17:56 | מאת: ליאורה

04/11/2003 | 15:42 | מאת: רויטל ברזילי

רצוי לשפר את ה"חיידקים הטובים" במעיים ע"י הוספת יוגורט ביו, הורדת סוכרים פשוטים מהתפריט, על הבוקר-כוס מים עם חצי לימון סחוט בפנים ולפניה כף שמן זית- בשמן הזית, יש חומצה אוליאית, שאחת מסגולותיה היא יכולתה להלחם בפטריה שחרגה ממצבה הידידותי, המים עם הלימון עובדים על ניקוי המעי והכנתו לקראת ספיגה טובה יותר של המזון במשך היום, ובכלל להוסיף הרבה ירקות ופירות, קטניות ואורז מלא ודגנים מלאים... רצוי להתייעץ עם נטורופת מומחה כמובן בקשר לכמויות והתאמה אישית - אבל מנסיון אישי ושל גם רבים אחרים, השינוי הזה לטובה בתפריט, כל-כך תורם לאיזון, שהתופעה נעלמת, שכן ברגיל, הפטריה הזו נמצאת בסימביוזה בגופינו, חוסר איזון כלשהוא, יכול לגרום להפיכתה ממצב yeast - שהוא המצב הידידותי, למצב-fongus שהוא המצב האלים. ולכן כשאין מספיק "קונטרה" של "חיילים" מתוך הגוף, למשל החיידקים הטובים... אז היא יכולה להתפרץ אחרי אנטיביוטיקה, או לפני מחזור כשהפרוגסטרון נמצא בעליה- גם לפרוגסטרון יש את היכולת לגרום לפטריה להיות פעילה... בקיצור בהצלחה רבה, יש הרבה אופטימיות ואפשרות להפטר מהמטרד. רויטל

מנהלי פורום נטורופתיה