אשמח לשמוע חוות דעת-תוספי מזון

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

27/02/2003 | 12:33 | מאת: שון

אני משתמשת בתוספי מזון באופן קבוע. בבקר אני לוקחת אסידופילוס, בצהריים ויטמין C יחד עם סידן. אחה"צ אומגה 3 . מידי פעם אני מחליפה את האסידופילום בויטמין B, יחד עם מגנזיום, ו-ויטמיןB6.רציתי לציין שההבדל בין החברות קיים ויש לבדוק טוב את ההרכב כי יכולים להופיע באותיות הקטנות חומרים שאת/ה לא רוצה בכלל.

לקריאה נוספת והעמקה
27/02/2003 | 17:28 | מאת: רויטל ברמן

הי שון, ע"מ לתת לך חוות דעת מקצועית על מה כדאי לך לקחת (או לא לקחת) עליי להכיר אותך - בת כמה את? מהו מצבך הבריאותי? מהי תזונתך?, האם את פעילה ? מעשנת ? שותה 5 קפה ביום ? אוכלת הרבה סוכר ? בשר ? למה את לוקחת את התוספים ? מאחר ולא פירטת אתן מן תשובה כללית שיוצאת מנקודת הנחה שאת אישה בריאה בגיל 40+ אשר רוצה רק לשפר את מצבה הבריאותי ואכות חייה באופן כללי. אז ככה: 1. אצידופילוס בבוקר זה מצויין. אין לי השגות לגבי זה, אבל זכרי כי אדם בריא לא צריך אצידופילוס על בסיס יומי ממקור חיצוני ע"מ שפלורת המעי שלו תהיה תקינה (איך הסתדר המין האנושי לפני קיפסול החיידקים ?). במקום זאת את יכולה פשוט לאכל יוגורט ביו אשר מכיל את החיידקים, עם סיבים מסיסים (למשל גרנולה / קוואקר / פרי) אשר מהווים מזון לחיידקים הטובים ומאפשרים לפלורת המעי התקינה לשגשג ולהבריא גם את תאי המעי עצמם. 2. ויטמין C + סידן בצהריים. שוב זה נראה טוב על פניו. אני מניחה שאת לוקחת סידן בגלל שאת מתקרבת או נמצאת בעיצומו של גיל המעבר וחוששת מבריחת סידן. כמה עצות בנושא: אם כבר, הקפידי כי את לוקחת סידן ציטראט (אלא אם כן את סובלת מכיב או צרבות) - בכל מקרה לא סידן קרבונאט אשר ספיגתו זעומה. ויטמין ה - C החומצי בהחלט משפר את ספיגתו של הסידן - אלא אם כן זה מוצר של ויטמין C לא-חומצי (יש היום בשוק עבור אותם אנשים שסובלים מעודף חומציות בקיבה/צרבות/כיבים). רצוי לקחת ויטמין C ממקור טבעי ולא סינטטי. בכלל : תמיד העדיפי ויטמינים/ימנרלים לא סינטטיים אלא טבעיים. אבל, אם אוסטאופורוזיס זו דאגתך, הוכח במחקרים כי ישנם דברים אשר עובדים טוב יותר מאשר תוספים של סידן (אשר הגוף ממילא לא סופג טוב) - פעילות גופנית בונה עצם, מזון דל חלבון וזרחן. ראי תשובתי בנושא: http://doctors.msn.co.il/forums/read.php?f=113&i=50661&t=50510 3. אומגה 3: אין מי שמהלל ומשבח את חומצת שומן זו יותר מאיתנו, א-ב-ל, עם תוספים יש בעיה בגלל שאומגה-3 מתחמצנת מהר והופכת למזיקה (או לפחות לבלתי-יעילה). ישנם 2 תוספים לאומגה 3: -שמן פשתן - ידוע כבעייתי בגלל שקיפסול השמן גורם לחימצונו. -שמן דגים - גם יכול להיות בעייתי. לאחרונה התגלה שהכמוסות אשר קופסלו בנורווגיה מכילות חומר מזיק ורעיל (דיוקסין) אשר מקורו בזיהום מהים. את הדיוקסין כבר בודקים בקפידה אבל קשה לדעת. הבעיה היא לקחת מוצר שלם (דג, זרעי פשתן...) ולכווץ את כל מה ש"טוב" בהם לקפסולה. זה לא טבעי במיוחד ולפעמים זה משתבש בדרך. קחי בחשבון. אז מה במקום ? כל יום קחי כף גדולה של זרעי פשתן שלמים, תטחני אותם במקום במטחנת קפה/תבלינים ותפזרי על הסלט/מנת האוכל. בנוסף, אכלי 2-4 פעמים בשבוע דג סול/טונה/סלומון/מקרל/הליבוט/בקלה ותצמצמי את צריכת הבשר/עוף/ביצים/חלב וגבינות - ואת מסודרת. 4. ויטמיני B + B6 + מגנזיום. שוב - נשמע טוב, אבל אם את לא סובלת ממחסור בהם זה בזבוז כסף... זכרי כי ויטמינים אלה (ועוד) קיימים בשפע בדגנים מלאים (בקליפה), בירקות ופירות, אגוזים, קטניות וכו'. מקווה שעזרתי, המון בריאות.

27/02/2003 | 21:29 | מאת: מאי (תזונאית ונטורופתית)

מרבית החברות להפצת תוספי מזון הינן אמינות ומוצריהם איכותיים. "מרבית" החברות, הכוונה בעיקר לחברת NATURAL TOUCH האוסטרלית, SOLGAR , KAL, טווין לאב. רובן חברות אמריקאיות (פרט לנטורל טאץ' שזו חברה אוסטרלית) בעלות תו תקן מוכר ואמין, ולי לפחות יש נסיון קליני יעיל עם מוצריהם. צריך להשמר מחברות שאינן מוכרות, כגון החברה שהפיצה את המוצר היידוע לשימצה ל"הגדלת החזה", וממוצרים שאינך יודע ב ד י ו ק מה יש בפנים ובאיזה מינון. המינון המדוייק של הויטמינים וצמחי המרפא חשוב, כי מינון עודף או שאינו נכון יכול להזיק או לכל הפחות לא להועיל כלל. מומלצים מוצרים אשר נמצאים בפיקוח רוקחי (נמכרים בעיקר בבתי מרקחת) ואז אתה יכול גם להתייעץ לגבי האינטראקציות עם תרופות קונבנציונליות.

27/02/2003 | 21:32 | מאת: מאי (תזונאית ונטורופתית)

27/02/2003 | 23:42 | מאת: Gubi

הי לכולם... ואאאאוווו... הפתעה נעימה לא ידעתי שמוצרי KAL נמכרים בארץ... נהדר!!!! מישהו יודע על מקום באיזור השרון שמחזיק אותם??? אני מחפש - BOAN MEAL CALCIUM או - CRYSTAL CALCIUM של KAL מישהו יודע במקרה אם הם נמכרים בארץ???!!! ממממממ..... אני מריח בקצה האף את התה הירוק+וורבנה לימונית בקומקום... כל הדרך מהמטבח. זהו לבנתיים.. לילה טוב של מלאכים (--:0

מנהלי פורום נטורופתיה