בעיית אלרגיה

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

11/02/2003 | 13:06 | מאת: שלי

שלום, אני סובלת מבעיה קשה של אלרגיה לכימקלים המצויים בתמרוקים. כלומר, שימוש בכל סבון, שמפו גורם לריאקציה איומה. לאחרונה הופיעה פריחה איומה ביד ימין, שלפוחיות ענקיות ומכאיבות, למרבה ההפתעה היד השניה נקיה לחלוטין מסימני פריחה..כיצד ייתכן? הוצע לי לאחרונה לנסות שימוש במוצרי סאנריידר, לנטרופטיות, האם אתן מכירות ויכולות להמליץ על מוצרי החברה? תודה. אגב, ייתכן תופעה אלרגית שכזו כתוצאה מאכילת אגוזים? (מכיוון שאני נוטה לצמחונות מזה כמה זמן, ניסיתי למצוא באגוזים שונים תחליף לרכיבים מסוימים).

לקריאה נוספת והעמקה
11/02/2003 | 14:03 | מאת: Gubi

הי שלי, בקשי מרופא/ת המשפחה לעשות בדיקות דם מדוקדקות ככל האפשר, וכן בדיקות שתן. עם התוצאות האלה לכי לטיפול אצל מטפל שהתמחה בקנסיולוגיה שימושית - APPLIED KINESIOLOGY. ממש במספר מילים: AK - APPLIES KINESIOLOGY היא שיטת דיאגנוזה הנעזרת בטכניקה ביוטכנולוגית לקביעת התפקוד הנוירולוגי של הגוף. לרוב היא עושה זאת באמצעות בדיקות ספציפיות של שרירי הגוף, אך לא רק. היא כוללת תשאול מקיף ובדיקות נוספות כמו השוואות לחצי דם בין מצב ישיבה ועמידה ועוד. כשצריך, קנסיולוג ישתמש לדיאגנוזה גם בתוצאות של בדיקות דם ושתן. מטפל שהתמחה בקנסיולוגיה יכול להיות רופא, נטורופט, אוסתיאופט, כירופרקט ועוד. חשוב כמובן לוודא שהוא/ היא התמחו בשיטה זו. הדיאגנוזה תמצא מה מקור הבעיה שלך ותתאים לך טיפול הוליסטי ומקיף שיחזיר את גופך לאיזון. הטיפול עצמו עשוי לשלב אסכולות שונות של טיפולים "אלטרנטיביים". הדיאגנוזה גם תאיר את עיניך באשר לרגישויות של גופך לחומרים מסוימים וגם למזונות, ותלמדי ממה רצוי לך בשלב זה להימנע או להתרחק. ביחס לשאלה על אגוזים, התשובה היא כן. יש אנשים עם רגישות גבוהה לסוגים מסוימים של אגוזים. יש אפילו אנשים שרגישותם למזון זה או אחר כה גבוהה שהם עלולים חלילה אפילו להכנס למצב של שוק אנאפליקטי אם מזון זה נכנס בטעות לפיהם. באשר למוצר של סאנריידר, אני לא מכיר אישית ולכן לא יכול לתת המלצה. אולם אני מאמין שכפי שכבר את אולי מבינה חשוב יותר למצוא קודם את שורש הבעיה או חוסר האיזון ורק אח"כ להתאים טיפול פרטני הוליסטי ומתאים. כל דבר שהוא פחות מזה ושמתיימר להיות "כדור פלא" יהיה פשוט לא רציני מספיק. עדכני את הפורום איך דברים מתקדמים. לבריאותך

11/02/2003 | 18:49 | מאת: רויטל ברמן

שלום שלי, אענה על שאלותייך אחת אחת: 1. הפריחה ביד ימין יכולה לנבוע מפצע או שריטה אשר אפשרה לחומר האלרגני לחדור לעורך לשכבה עמוקה יותר. אולי ביד שמאל העור שלם. אופציה שנייה היא שהאלרגיה היא למוצר מסויים אחד (לא הסבון בו את מסבנת את כל הגוף אלא חומר ניקוי כלשהו למשל) אשר השתמש בו רק או בעיקר ביד ימין. תני ליד לנוח - בלי חומרים בזמן הקרוב. קרם קלנדולה או ג'ל אלוורה טבעי יכולים לעזור. 2. האלרגיה לתמרוקים: אם את אלרגית לתמרוקים סינטטיים אל תשתמשי בהם !! עברי לסבון ושמפו טבעיים. יש את המוצרים של "ירדן" ויש חומרי ניקוי ללא דטרגנטיים בחנויות טבע שונות. למשל ב"ביו-סנטר" במושב גבעת חן ברעננה יש מוצרים כאלה. 3. סנדריידר: אני לא ממליצה. מכיל מכל הבא ליד ולא ספציפי לאף אחד. 4. אלרגיה לאגוזים: בהחלט מצב ידוע ומוכר, בייחוד למי שצורך הרבה אגוזים. נסי לראות לאיזה אגוז את רגישה (זה בדר"כ האגוז אותו צורכים הכי הרבה) והמנעי ממנו לתקופה ארוכה. אח"כ נסי שוב - ייתכן והרגישות גם תחלוף עם הזמן. כל טוב.

מנהלי פורום נטורופתיה